Transport miejski Współpraca EC Engineering i Solarisa przy tramwaju dla Olsztyna

Współpraca EC Engineering i Solarisa przy tramwaju dla Olsztyna

29 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Krakowscy inżynierowie z firmy EC Engineering na zlecenie firmy Solaris współprojektowali niskopodłogowy tramwaj, który jeździć będzie po olsztyńskich torach.

Fot. Solaris

- Tramwaje dla Olsztyna będą pojazdami nowoczesnymi, chcemy by nie były uciążliwe dla otoczenia, dlatego poziom hałasu emitowanego przez pojazd będzie bardzo niski - informuje Ireneusz Łuczak, prezes firmy EC Engineering. – Nowatorskim rozwiązaniem będzie system automatycznego poziomowania podłogi przy wejściach do pojazdu – poziom ten będzie niezależny od stanu zużycia kół i zapełnienia pojazdu, tak by wszyscy pasażerowie, a szczególnie osoby starsze, czy niepełnosprawne mogły wygodnie wsiadać i wysiadać.

Pojazdy, w projektowaniu których uczestniczyli krakowscy inżynierowie, będą dwukierunkowe (w takim wypadku nie jest konieczna budowa pętli), trójczłonowe o długości 29,3 i szerokości 2,5 metra. W tramwaju będzie mogło podróżować ponad 200 pasażerów. Pojazdy wyposażone zostaną w sześć par podwójnych drzwi po każdej stronie. Dla zapewnienia komfortu pasażerom zainstalowane zostaną zarówno klimatyzacja jak i system grzejników.

Tramwaje będą wyposażone w informację pasażerską: ciekłokrystaliczne wyświetlacze podsufitowe i boczne oraz system informacji głosowej. W tramwaju będzie możliwe korzystanie z bezprzewodowego darmowego internetu.

Zadbano również o wygodę motorniczych. Tramwaj wyposażony będzie w ergonomiczny fotel i pulpit, a o komfort cieplny zadba niezależna od części pasażerskiej klimatyzacja.

Projekt jest realizowany w ramach umowy między Olsztynem a firmą Solaris na dostawę 15 pojazdów do Olsztyna. Termin dostawy tramwajów jest związany z zakończeniem budowy nowej linii tramwajowej. Przewiduje się, że będzie to rok 2015.

EC Engineering jest jednym z najlepiej rozwijających się biur projektowych w Polsce. Specjalizuje się w projektach transportowych (pociągi, tramwaje, metro, autobusy, podzespoły do samolotów, itp.), realizowanych głównie na rynki Europy Zachodniej i Azji. Obecnie pracuje w nim prawie 250 osób. Jest częścią EC Grupy, skupiającej kilka firm inżynierskich i zatrudniającej łącznie prawie 450 pracowników.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł W. Olpiński: trudno walczyć z oblodzeniem sieci trakcyjnej W. Olpiński: trudno walczyć z oblodzeniem sieci trakcyjnej
Następny artykuł LzK o tendencjach na rynku lokomotyw LzK o tendencjach na rynku lokomotyw