W Siedlcach powstają EZT-y dla Węgier i Holandii

W Siedlcach powstają EZT-y dla Węgier i Holandii

02 lutego 2016 | Autor: AB
PODZIEL SIĘ

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacja zamówień dla kolei holenderskich Nederlandse Spoorwegen (NS) oraz kolei Węgierskich (MAV) na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych serii FLIRT. Przedstawiamy pierwsze zdjęcie gotowych nadwozi tych eksportowych pojazdów.

Fot. Stadler Polska

Koleje holenderskie zamówiły w ubiegłym roku w polskim zakładzie Stadlera 58 EZT FLIRT3 za 1,2 mld zł. Pierwszy pojazd czteroczłonowy już jest zbudowany i jest w trakcie uruchomienia statycznego. W połowie marca zaplanowany jest jego transport do Holandii, gdzie odbędzie się uruchomienie dynamiczne, a następnie rozpoczną się testy typu pojazdu. Pierwszy trzyczłonowy pojazd dla NS również jest gotowy, a jego uruchomienie statyczne zaplanowano na początek lutego.

W drugiej połowie marca krótszy FLIRT zostanie przetransportowany do Holandii, gdzie będzie przeprowadzone uruchomienie dynamiczne i testy typu. Kolejnych pięć EZT-ów jest w trakcie montażu, w różnych stadiach zaawansowania.

W Siedlcach powstają także FLIRT-y pierwszej generacji zamówione przez koleje węgierskie MAV w ramach kontraktu na 15 pojazdów o wartości 370 mln zł. Pierwszy EZT jest zbudowany, na etapie uruchomienia statycznego. Kolejnych pięć jest montowanych.

Dwa pierwsze gotowe składy pojadą na Węgry w połowie kwietnia w celu dokończenia uruchomienia dynamicznego (25 kV).

Pojazdy dla Węgrów i Holendrów mają podobną malaturę, ale różnią się m.in. wyglądem czoła. FLIRT dla MAV ma na czole kolor szary, a FLIRT3 dla NS kolor niebieski.