Pierwsze FLIRTy dla Nederlandse Spoorwegen gotowe

Pierwsze FLIRTy dla Nederlandse Spoorwegen gotowe

18 marca 2016 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Pierwsze 3 pojazdy dla holenderskich kolei Nederlandse Spoorwegen są już gotowe. 2 czteroczłonowe i jeden trójczłonowy FLIRT3 wyjadą z siedleckiego zakładu do Holandii w przyszłym tygodniu.

Fot. Stadler

Proces ich uruchomienia statycznego został przeprowadzony w Siedlcach. Po dostarczeniu pojazdów do klienta rozpocznie się proces uruchomienia dynamicznego oraz jazdy testowe po holenderskich torach. Kolejnym etapem będzie przeprowadzenie testów typu, które potrwają do końca lipca. Przekazanie pojazdów klientowi jest zaplanowane na koniec października.

W bieżącym tygodniu przedstawiciele kolei holenderskich odwiedzili zakład Stadler Polska w Siedlcach, aby na miejscu zapoznać się ze statusem realizacji zamówienia. Klient jest zadowolony ze zgodnego z harmonogramem postępu prac, a także z jakości budowanych pojazdów. Na co dzień na miejscu rezydują komisarze, którzy są obecni przy montażu pojazdów, a także mają wgląd w procesy jakościowe firmy.

Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen, podobnie jak pozostałe pociągi FLIRT, charakteryzują się przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi  i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami. Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane są do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi zapewnią wysoki komfort podróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a w przyszłości będzie można wyposażyć je w system ETCS.

Czteroczłonowe pojazdy będą miały 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowie będą mieli do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągi będą poruszały się z prędkością maksymalną 160 km/h.

Na szczególną uwagę zasługuje design toalet, których malowanie jest inspirowane sztuką holenderskiego malarza Piet Mondrian. Wyglądają one bardzo oryginalnie i przyjaźnie dla pasażerów, a kolorowe, bogate zdobienia zniechęcają "artystów graficiarzy" do dekorowania wnętrz toalet własnymi dziełami.