W fabryce nowosądeckiego producenta trwa budowa Impulsów dla małopolskiego przewoźnika. Pierwszy z nich zyskał już całkowicie nową malaturę, różniącą się znacznie od tej, do której przyzwyczaili się podróżni. W sumie Newag dostarczy 13 składów o wartości ponad 300 mln zł. Pojazdy będą obsługiwać trasy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym III nitkę na trasie Kraków-Tarnów, której uruchomienie planowane jest na grudzień tego roku.
Jako pierwsi prezentujemy zdjęcia pierwszego Impulsa w nowym malowaniu Kolei Małopolskich. Więcej o tym jak powstał pojazd przeczytacie w najnowszym wydaniu miesięcznika "Kurier Kolejowy".
Do końca listopada 2016 r. Newag dostarczy 6 Impulsów, cztery składy 5-członowe oraz dwa 4-członowe. Spółka zapewni także kompleksową obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Pozostałe 7 składów zostanie dostarczone do 15 lutego 2017 r.
- Zamawiający skorzystał już z prawa opcji i zamówił jeden dodatkowy pojazd 5 członowy typu 45WE - poinformował "Kurier Kolejowy" Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu.
Nowy tabor będzie spełniał rygorystyczne normy europejskie TSI (PRM, TSI NOI, TSI LOK&PAS, TSI SRT i TSI CCS), dzięki czemu poprawi się komfort podróży małopolskich pasażerów, przede wszystkim osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności.
Pasażerowie Kolei Małopolskich będą podróżować w cichych, klimatyzowanych wnętrzach, wyposażonych w ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. W pojazdach będzie zastosowany nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), a pięcioczłonowe Impulsy 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).