Czy nagły wzrost przewozów intermodalnych w 2011 r. i na początku tego roku sprawił, że funkcjonujące terminale przeładunkowe zwiększyły obroty? – to pytanie, na które daje odpowiedź najnowszy „Kurier Kolejowy”.
Dynamika przewozów intermodalnych w Polsce należy do jednych z najwyższych w Unii Europejskiej, ale wciąż pod względem udziału przewozów intermodalnych w ogólnej masie przewiezionych ładunków jesteśmy na jednym z ostatnich miejsc. Skąd więc tak duży wzrost przewozów intermodalnych, liczony w kontenerach? Odpowiedź na tak postawioną kwestię znajdziemy w wywiadzie Adama Brzozowskiego z dr Janą Pieriegud.
Adam Brzozowski przyjrzał się także barierom w rozwoju przewozów intermodalnych i obala tezę, że liczba punktów przeładunkowych odbiega od średniej europejskiej. Pokazuje też w swoim tekście „Intermodal przeciera szlaki”, gdzie terminali jest całkiem sporo, a gdzie ich brakuje.
O rozwoju przeładunków intermodalnych mogą w przyszłości zdecydować ładunki wpływające do polskich portów morskich. Aby je dalej transportować, konieczna jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej. Tego, jak przebiegają prace związane z modernizacją torów, prowadzących do portów, dowiemy się z tekstu „Porty czekają na E 65”.
Aby jednak nie obracać się tylko w tematyce towarowej, w najnowszym „Kurierze Kolejowym” znajdziemy też garść newsów z pasażerskiego podwórka. Czy powstanie nowa spółka przewozowa? Kto chce sprzedać bohuny, a kto wydzierżawi lokomotywy elektryczne? Ile skarg zgłosili pasażerowie do UTK na przewoźników?
Zobacz co w najnowszym numerze Kuriera
Zapraszamy do lektury!