Kto nadzorcą budowy ETCS na CMK?

Kto nadzorcą budowy ETCS na CMK?

09 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nadzór i zarządzanie nad projektem i zabudową systemu ETCS poziom 1 na odcinku linii kolejowej E65 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (Centralna Magistrala Kolejowa).

Fot. Rafał Wilgusiak

Głównym zadaniem wykonawcy, zwanego również Inżynierem, jest nadzór w imieniu PKP PLK nad realizacją umowy dla zadania pn. „Projekt i zabudowa systemu ETCS poziom 1 na odcinku linii kolejowej E 65, CMK, Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie”.

Usługa obejmuje czynności polegające na:

  • pełnieniu funkcji Inżyniera zgodnie z Warunkami Kontraktów na urządzenia i budowę z projektowaniem zgodnie z Warunkami Kontraktów FIDIC I edycja 1999 r. wraz z późniejszymi uzupełnieniami.
  • sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami, zgodnie z ustawą Prawo budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.

Przedmiotem zamówienia uzupełniającego jest nadzór nad:

  • zaprojektowaniem i doposażeniem semaforów wjazdowych z linii stycznych do linii E 65, CMK, na odcinku objętym projektem pn.: „Projekt i zabudowa systemu ETCS poziom 1 na odcinku linii kolejowej E 65, CMK, Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” w urządzenia systemu ETCS poziomu 1, w taki sposób żeby stanowiły granicę obszaru wyposażonego w system ETCS poziomu 1,
  • zaprojektowaniem i doposażeniem w balisy wyjazdowe wszystkich stacyjnych torów głównych dodatkowych, które nie zostały wyposażone w system ETCS poziomu 1,
  • zaprojektowaniem i doposażeniem systemu ETCS poziomu 1 w urządzenia zapewniające kontrolę światła czerwonego we wszystkich sygnalizatorach objętych zadaniem pn.: „Projekt i zabudowa systemu ETCS poziom 1 na odcinku linii kolejowej E 65, CMK, Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” oraz zamówieniem uzupełniającym,
  • dokonaniem niezbędnych zmian w oprogramowaniu urządzeń systemu ETCS poziomu 1 wynikających z zakresu zamówienia uzupełniającego,
  • dokonaniem niezbędnych zmian w dokumentacji przedprojektowej, projektowej i powykonawczej wynikających z zakresu zamówienia uzupełniającego wykonawcy robót,
  • przebiegiem procesu uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego w zakresie zamówienia uzupełniającego.