Transport miejski Ruszyła kampania edukacyjna ZTM Warszawa

Ruszyła kampania edukacyjna ZTM Warszawa

11 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

„Obywatelu, nie stój murem” to myśl przewodnia pierwszej odsłony kampanii edukacyjnej Zarządu Transportu Miejskiego, która pod hasłem „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam” rozpoczęła się 11 października. Według danych ZTM, najwięcej pasażerów skarżyło się na blokowanie wyjścia z pojazdu.

Fot. Dominik Skudlarski

Wpływ na jakość komunikacji miejskiej ma nie tylko nowoczesny tabor, dostępność oferty komunikacyjnej, zachowanie kierowców czy włączona klimatyzacja/ogrzewanie. To, jak się podróżuje, zależy również od samych pasażerów. Poprzez tę kampanię, ZTM chce zachęcić pasażerów do większej empatii, dzięki czemu poprawi się komfort podróży. Jeśli uśmiechniemy się do innych, będziemy uprzejmi, to mamy szansę na podobną reakcję zwrotną.

Dlatego w prawie 1200 pojazdach komunikacji miejskiej pojawiły się plakaty zawierające przerysowaną negatywną scenkę rodzajową, na stacji metra. Na zdjęciu grupa pasażerów tworzy swoisty mur blokując pasażerce wyjście z pociągu. Na plakacie został umieszczony tekst odnoszący się sytuacji przedstawionej w scence:
„Qin Shi Huang, pierwszy cesarz Chin rozpoczął budowę Wielkiego Muru Chińskiego, osłaniając północne Chiny przed najazdami ludów z Wielkiego Stepu. Jedną z największych podziemnych fortyfikacji Europy jest Międzyrzecki Rejon Umocniony, wybudowany w latach trzydziestych XX w. Miał stanowić barierę przed oczekiwanym atakiem armii polskiej w razie wybuchu wojny z Francją. Nie grożą nam najazdy obcych ludów w komunikacji, dlatego nie twórz fortyfikacji przed pojazdem, tylko stań z boku wejścia i poczekaj, aż wszyscy wysiądą. Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam.”

Pierwsza odsłona kampanii potrwa do 17 października. Kolejne dwie rozpoczną się 18 października (głośne słuchanie muzyki i rozmowy przez telefon) oraz 25 października (nieustępowanie miejsca potrzebującym współpasażerom).