Znamy już rozkład jazdy pociągów transgranicznych, które będą uruchamiane przez Przewozy Regionalne w rozkładzie jazdy 2012/13. W najnowszym numerze „Kuriera Kolejowego” sprawdzamy ile będzie pociągów i które kierunki zapowiadają się najciekawiej.
Połączeń transgranicznych będzie od 9 grudnia mniej, ponieważ resort transportu wycofał się z dotowania pociągów międzynarodowych w krótkich relacjach. Ciężar ich finansowania spadł na barki samorządów, które nie były na to w pełni przygotowane. Mimo to spółce udało się stworzyć atrakcyjną ofertę dla podróżnych - w nowym rozkładzie uruchamianych będzie 115 pociągów transgranicznych, które będą kursowały na terenie 5 województw w kierunku Niemiec, Czech i Białorusi. Więcej na ten temat można przeczytać w najnowszym numerze „Kuriera Kolejowego” (nr 42) w artykule „PR: przygraniczne rozterki”
W najnowszym wydaniu „Kuriera” wracamy też do sprawy PNI – czy pożyczka restrukturyzacyjna uratuje spółkę? („Próba ratowania PNI”). A o możliwym porozumieniu z upadłą spółką, kontynuacji prac na LCS Malbork i konsekwencjach wyłaniania wykonawców na podstawie kryterium najniższej ceny mówi w wywiadzie Roman Przybył, prezes Trakcja Tiltra („Podwykonawcy – papierek lakmusowy”). Piszemy też o zmianie sposobu prywatyzacji PKP Cargo - najprawdopodobniej będzie to giełda, a nie jak do tej pory zakładano inwestor strategiczny.
Zapraszamy też na przejażdżkę „kolejowym ferrari” po włoskich torach, gdzie pół roku temu zadebiutował pierwszy europejski przewoźnik KDP – Nuovo Transporto Viaggiatori. Dziś spółka liczy zyski i myśli o rozwoju siatki połączeń oraz o podwyższeniu prędkości pociągów powyżej 300 km/h.
Zobacz co w najnowszym numerze Kuriera
Zapraszamy do lektury!