Transport miejski TŚ: ruszyły przetargi na remonty torowisk

TŚ: ruszyły przetargi na remonty torowisk

16 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Śląskie rozpoczęły przygotowania do szeroko zakrojonej przebudowy torowisk na obszarze Sosnowca i Zabrza w ramach modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka ogłosiła dwa przetargi w ramach, których wymienionych zostanie w sumie ponad pięć kilometrów torów.

Fot. Michał Sz., Wikimedia

Pierwszy przetarg dotyczy modernizacji torowiska w Zabrzu. Przebudowane zostanie ok. 600 metrów torów w ciągu ul. Wolności (od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami) oraz ok. 1800 m na ul. 3 Maja. Prace zakładają całkowite rozebranie torów tramwajowych i wykonanie od nowa nawierzchni torowej. W efekcie powstanie trasa oparta na konstrukcji bezpodsypkowej z prefabrykowanych płyt żelbetonowych z nowymi przebudowa przejazdami i chodnikiem. To samo zostanie zrobione na 3 maja, z tym, że torowisko zostanie wbudowane w jezdnię.

Roboty mają potrwać 12 miesięcy od chwili zawarcia umowy z wybranym wykonawcą. Tramwaje Śląskie wymagają wniesienia 700 tys. zł wadium. Oferty można składać do 22 listopada 2012 r. do godz. 9.45.

Z kolei w Sosnowcu przebudowana zostanie ulica ul. 3 maja na odcinku od CWK do pętli Zagórze. Przetarg został podzielony na trzy części. Pierwsza część dotyczy przebudowy torów w rejonie CWK wraz z budową dwóch peronów przystanków tramwajowych, po jednym w każdym kierunku, druga część odnosi się do wymiany przejazdów na skrzyżowaniu z Parkową i Mościckiego, a trzecia będzie polegać na modernizacji linii na 1800-metrowym odcinku od CWK do Pętli Zagórze. Nowe torowisko będzie się cechować tak, jak w Zabrzu konstrukcją bezpodsypkową torowiska z prefabrykowanych płyt żelbetonowych.

Prace mają potrwać 20 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 900 tys. zł. Oferty można składać do 21 listopada 2012 r. do godz. 9.45.

O wyborze najkorzystniejszej oferty w obu przetargach zadecyduje cena (90 proc.) i okres gwarancyjny (10 proc.).

Inwestycje są współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Stadler dostarczy 20 EZT-ów dla ŁKA Stadler dostarczy 20 EZT-ów dla ŁKA
Następny artykuł Migawka na Elektronicznej Legitymacji Studenckiej UŁ Migawka na Elektronicznej Legitymacji Studenckiej UŁ