Dwa pojazdy 14WE trafią na śląskie tory?

Dwa pojazdy 14WE trafią na śląskie tory?

17 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Spółka SKM Warszawa potwierdza, że analizuje możliwość sprzedaży pojazdów 14WE Kolejom Śląskim. Dokładnych planów przewoźnik nie ujawnia, ale można podejrzewać, że w pierwszej kolejności zaoferuje dwie 14-tki w toczącym się przetargu.

Fot. Dominik Skudlarski

Koleje Śląskie kompletują tabor potrzebny do obsługi wszystkich połączeń w województwie od 9 grudnia tego roku. Stołeczna SKM od dawna zastanawiała się co zrobić z ośmioma, awaryjnymi pojazdami 14WE, zbudowanymi przez Newag na bazie składów EN57. Decyzja zapadła w czerwcu – nie będą modernizowane, ponieważ się to nie opłaci.

Skoro w grę wchodzi sprzedaż pojazdów innemu przewoźnikowi, spytaliśmy SKM czy spółka złoży Kolejom Śląskim stosowną ofertę.

- Potwierdzam, że jesteśmy zainteresowani zbyciem pojazdów i analizujemy możliwość współpracy z Kolejami Śląskimi. Ale nie będziemy niczego komentować w sytuacji, gdy trwa postępowanie przetargowe – mówi Magdalena Lerczak, rzeczniczka SKM.

Prawdopodobnie chodzi o ogłoszony przez KŚ przetarg na dzierżawę 2 używanych EZT. Koleje Śląskie chcą wydzierżawić składy na 12 miesięcy a następnie je wykupić.

Składy 14WE będą przez ponad rok poddawane naprawom rewizyjnym. Dwa pojazdy mają przejść naprawy jeszcze w tym roku a pozostałe w roku 2013. Czyli dwa gotowe do jazdy ezety mogą być dostarczone na Śląsk przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.

Trójczłonowe pojazdy 14WE są aktualnie najstarszymi pociągami jeżdżącymi w barwach SKM. Kupiono je w latach 2005-2007 od nowosądeckiego Newagu.