Na Śląsku znowu zrobiło się gorąco – pociągi nie wyjechały w trasę, bo… maszyniści zachorowali. O tym, jakie są oczekiwania i nadzieje wobec kolei na południu kraju, piszemy w najnowszym wydaniu „Kuriera Kolejowego”.
Urlopy chorobowe blisko 50 maszynistów spowodowały utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów regionalnych w okolicy Katowic. Czy to był strajk, kto odpowiada za „śląską epidemię” i jak rozwiązany zostanie konflikt między samorządem, a przewoźnikiem? – na ten temat zastanawiamy się na łamach najnowszego wydania „Kuriera Kolejowego” (nr 43 na 21 października). Piszemy w nim o przebiegu wydarzeń, a także prezentujemy dwa odrębne punkty widzenia: opinie Adama Matusiewicza, marszałka województwa oraz wypowiedź Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski, prezes Przewozów Regionalnych.
O tym jak zakończy się eksperyment z kolejami regionalnymi na Śląsku można na razie tylko prognozować. Wiadomo jednak, że to właśnie Śląsk – pod względem kolejowym – jest regionem szczególnym. Ma najgęstszą sieć torów całej Polsce, co stwarza ciekawe możliwości, ale równie dużo problemów. Dlatego w relacji z debaty „Lunch z Kurierem” nie ograniczamy się tylko do kwestii organizacji przewozów regionalnych, lecz piszemy szerzej o perspektywach, jakie rysują się przed transportem pasażerskim i towarowym na południu kraju.
W najnowszym wydaniu „Kuriera” zachęcamy również do lektury tekstów z dziedziny nowych technologii. Prezentujemy „Lokomotywę z Marathonem” - czyli Gamę, elektrowóz 111 Ed produkcji bydgoskiej Pesy. A w artykułach „Jak w szwajcarskim zegarku” oraz „Rozjazdy po krakowsku” rozmawiamy o nowej inwestycji KZN Bieżanów: pierwszej w Polsce linii produkcyjnej do precyzyjnego nawiercania drewnianych podrozjazdnic i podkładów.
Podsumowujemy też kolejowe inwestycje, które były przygotowywane z myślą o EURO 2012, informujemy o planach reorganizacji Trakcji – Tiltry, a także zapraszamy w trasę Tallinn – Sankt Petersburg - przejazd pociągiem, który po czterech latach przerwy wrócił do rozkładu jazdy kolei estońskich.
Zobacz co w najnowszym numerze Kuriera Kolejowego
Zapraszamy do lektury!