Parlament Europejski przyjął rezolucję, w której domaga się, aby pasażerowie korzystający z wszystkich środków transportu mieli łatwy dostęp do informacji i pomocy w razie problemów z usługą. PE naciska na Komisję Europejską, aby udoskonaliła procedury składania skarg i podjęła działania zapobiegające nieuczciwym praktykom handlowym.
Sprawozdawca Georges Bach podkreślił konieczność usprawnienia opieki nad pasażerami przez punkty informacyjne znajdujące się miejscach odjazdu i przyjazdu oraz zapewnienia łatwo dostępnej i skutecznej pomocy telefonicznej. Personel obecny w miejscach odjazdu i przyjazdu musi być w stanie podjąć szybkie decyzje dotyczące zmiany trasy i zapewnienia pomocy w przypadku zagubienia bagażu oraz roszczeń o kompensacje lub zwrot kosztów.
- Potrzebujemy również jednolitych formularzy we wszystkich językach urzędowych UE, określenia terminu rozpatrywania skarg, jaki i centralnego organu odwoławczego rozpatrującego skargi - oświadczył poseł Bach podczas debaty, która odbyła się we wtorek, 23 października. Podkreślił, ze mając na celu dobro pasażerów i zapewnienie uczciwej konkurencji pomiędzy firmami przewozowymi, prawa pasażerów powinny być wdrożone i stosowane w jednolity sposób we wszystkich krajach członkowskich.
Komisja musi wzmocnić kontrolę stron internetowych i stworzyć system kar w celu zapewnienia pełnego poszanowania obowiązującego prawodawstwa dotyczącego przejrzystości cen. Deputowani domagają się ustanowienia jednolitego standardu przewozu bagażu podręcznego. Również dodawanie kosztów obligatoryjnych związanych z użyciem kart kredytowych na końcu procesu rezerwacji powinno być zabronione.
Komisja powinna promować podróże łączące rożne środki transportu poprzez oferowanie "biletów zintegrowanych" i rozwijając europejski multimodalny mechanizm planowania podróży online, który pozwoli na porównanie cen i czasu podroży "od drzwi do drzwi", z uwzględnieniem różnych środków transportu.