Grupa CTL coraz bardziej międzynarodowa

Grupa CTL coraz bardziej międzynarodowa

19 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Grupa CTL utrzymuje swoją pozycję na rynku przewozów towarowych w Polsce i poprawia wyniki na rynku niemieckim. W trzecim kwartale 2012 roku po polskich torach przewiozła ponad 3,7 mln ton towarów oraz wykonała pracę przewozową 871 mln tkm.

Fot. Dominik Skudlarski

Trzeci największy udziałowiec polskiego rynku przewozów towarowych odnotował spadek na poziomie całej branży stosunku do ubiegłego roku, ale o 30 proc. poprawił wyniki na rynku niemieckim. Grupa CTL nadal jest największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce. W trzecim kwartale 2012 roku zajmuje trzecią pozycję wśród największych firm przewożących towary po polskich torach, osiągając 6,69 proc. udział w rynku pod względem wykonanej pracy przewozowej i 5,54 proc. pod względem masy.

Spółka CTL Logistics GmbH należąca dla Grupy CTL, do września 2012 roku przewiozła ponad 2,4 mln ton towarów, czyli 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku oraz odnotowała 30 proc. wzrost pracy przewozowej osiągając wynik ponad 852 mln tkm. Grupa CTL zawdzięcza takie wyniki wdrożonej strategii rozwoju na rynkach zagranicznych. Inwestuje w przewozy transgraniczne, rozwija wyspecjalizowane usługi obejmujące obsługę transportową terminali morskich, obsługę przeładunkową i celną, organizując cały łańcuch logistyczny dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. W tym roku na rynku niemieckim, który nie odczuwa skutków kryzysu w takim stopniu jak rynek polski, planuje przekroczyć 3 mln ton przewiezionych towarów.

- Wyniki CTL Logistics GmbH są coraz bardziej obiecujące i potwierdzają słuszność naszych dążeń do uczynienia z Grupy CTL liczącego się udziałowca europejskiego rynku kolejowego. Długo zdobywaliśmy doświadczenie współpracując z partnerami zagranicznymi, dziś nadszedł czas zbierania owoców tej pracy. To dobry czas na inwestowanie w nowoczesne rozwiązania i rozglądanie się za nowymi możliwościami - mówi Jacek Bieczek, prezes Zarządu CTL Logistics.

- Gorzej się dzieje na polskim rynku. Wszyscy przewoźnicy muszą poradzić sobie ze skutkami spadku dynamiki rozwoju rynku przewozów towarowych w Polsce. Pamiętajmy o tym, że polski rynek opiera się głównie na przewozach masowych węgla, kruszyw i innych kopalin, a te spadają z powodu kryzysu w branży choćby budowlanej, ale też wdrażania nowych technologii np. w energetyce.  Prognozy na najbliższe lata wskazują, że ta tendencja się utrzyma więc „tort” do podziału będzie nieco mniejszy. – wyjaśnia Bieczek.

- Niemcy to największy rynek transportu kolejowego w Europie o rozbudowanej infrastrukturze terminalowej i kraj przez który przechodzi większość ładunków z Europy środkowo-wschodniej. Włożyliśmy wiele pracy i zaangażowania w rozwijanie relacji biznesowych z partnerami na tym rynku, uczyliśmy się od nich. Dzięki temu powstał model otwarty na specyfikę biznesu i w Polsce i w Niemczech. Liczymy, że te pozytywne efekty pomogą nam kontynuować dalszy rozwój, a pierwsze efekty już są widoczne. We wrześniu spółka CTL Logistics GmbH przewiozła o 65 proc. więcej towarów w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Pracujemy dla szerokiego spektrum klientów z branży budowlanej, chemicznej, paliwowej, AGD oraz innych. Pozwalamy naszym partnerom sprawdzić nas w bezpośrednim działaniu, po to by móc dostosować naszą ofertę do ich potrzeb. Będziemy sukcesywnie zwiększać nasz udział w tym rynku - mówi  Mariusz Mik, członek zarządu Dyrektor Operacyjny CTL Logistics.

Przewoźnicy kolejowi spodziewają się na koniec roku spadku wyników nawet o jedną piątą w stosunku do 2011 roku. Poprawa sytuacji na rynku kolejowym powinna nastąpić jednak już w 2014 roku. W tym czasie nie przewiduje się znaczących zmian strukturze udziałów poszczególnych uczestników rynku. Grupa CTL nadal jest największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce. W trzecim kwartale 2012 roku zajmuje trzecią pozycję wśród największych firm przewożących towary po polskich torach, osiągając 6,69 proc. udział w rynku pod względem wykonanej pracy przewozowej i 5,54 proc. pod względem masy.