SKM Warszawa przedstawia nowy rozkład

SKM Warszawa przedstawia nowy rozkład

20 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Cykliczny rozkład jazdy na linii kolejowej na Służewiec i do Lotniska Chopina, ujednolicenie trasy linii S3 oraz wydłużenie najbardziej obleganych porannych pociągów z Pruszkowa – to najważniejsze zalety nowego rozkładu jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej, który wchodzi w życie już 9 grudnia 2012 roku.

Fot. Dominik Skudlarski

Wprowadzenie cyklicznego rozkładu jazdy z pewnością ucieszy pasażerów dojeżdżających pociągami na Służewiec oraz do Lotniska Chopina. Pomiędzy Warszawą Zachodnią a portem lotniczym, poza nielicznymi wyjątkami, pociągi będą kursować co 15 minut. W obecnym rozkładzie jazdy odstępy między odjazdami kolejnych pociągów są nierówne, ponieważ godziny odjazdów pociągów lotniskowych musiały zostać „wpasowane” w przerwy czasowe między pociągami kursującymi na linii średnicowej i radomskiej. W czasie prac nad nowym rozkładem jazdy, pociągi „lotniskowe” zostały potraktowane w sposób priorytetowy. Cykliczny rozkład jazdy znacznie ułatwi pasażerom podróż.

Dużym ułatwieniem będzie również ujednolicenie trasy linii S3. Pociągi będą, z wyjątkiem jednego, kursowały wyłącznie przez Dworzec Centralny (obecnie jest to linia S3C). „Zniknie” tym samym linia S3S kursująca przez Dworzec Śródmieście. Tym samym pasażerowie linii S3 zyskają możliwość wygodnej przesiadki na stacji Warszawa Centralna z lub do pociągów dalekobieżnych. 

Dużym atutem będzie także poprawa koordynacji rozkładu linii S3 z rozkładem pociągów lotniskowych kolei mazowieckich linii KML.

Linia S1 Pruszków – Otwock

Dojazd z Pruszkowa do Warszawy, w godzinach porannego szczytu (po godz. 7.00) nadal będzie wygodny. Dwa cieszące się największym zainteresowaniem pociągi w kierunku Warszawy wciąż pozostaną wydłużone. Będą się składać z dwóch 4-wagonowych jednostek. Warto również podkreślić, że w dalszym ciągu będą to wygodne i nowoczesne pociągi typu 19WE. Warto też dodać, że SKM ma zamówić trzy dodatkowe pociągi typu 35WE („Impuls”), które pozwolą – w przyszłym roku – na wycofanie, kursujących na linii S1 najbardziej wysłużonych i awaryjnych pociągów typu 14WE.

Rozkład jazdy został także, w miarę możliwości technicznych, skoordynowany z pociągami Kolei Mazowieckich.

Linia S2 Sulejówek Miłosna – Warszawa Lotnisko Chopina

Linia będzie kursowała regularnie co 30 minut a jej rozkład zostanie skoordynowany z pozostałymi liniami „lotniskowymi” oraz z pociągami Kolei Mazowieckich w godzinach późnowieczornych.

Linia S3 Legionowo Piaski/Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina

Pociągi będą kursowały regularnie co godzinę i to wyłącznie (z jednym wyjątkiem) przez Warszawę Centralną. Dzięki temu oferta „lotniskowa” będzie bardziej przejrzysta (S2 – przez Warszawę Śródmieście a S3 i KML – przez Dworzec Centralny).

Warto dodać, że po południu do Legionowa Piaski zostanie wydłużone połączenie zapewniające możliwość powrotu z centrum Warszawy po godz. 16.00. ZTM podejmie również starania o to, by zwiększyć liczbę pociągów linii S3 do i ze stacji Legionowo Piaski w porze popołudniowego i porannego szczytu.

Linia S9 Wieliszew/Legionowo Piaski – Warszawa Zachodnia

Linia będzie, podobnie jak obecnie kursowała co godzinę z Dworca Zachodniego (przez Warszawę Gdańską do Legionowa Piaski i Wieliszewa. Co ważne, rano zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg z Legionowa Piaski, poprawiający dojazd do Warszawy na godz. 8.00-8.30.

Na wspólnym odcinku trasy pociągi linii S9 i S3 będą kursowały w niewielkich odstępach czasowych po sobie, tak by pociągi linii S9 dowoziły pasażerów do Warszawy Gdańskiej w najbardziej atrakcyjnych porach i tak by zapewniły powrót w porach optymalnych z punktu widzenia pasażerów. Warto zwrócić również uwagę, że rozkład linii S9 zostanie dopasowany do rozkładu KM na wspólnym odcinku trasy.

Nowy rozkład SKM będzie obowiązywał do 9 lutego 2013 roku.

Szczegółowy rozkład jazdy linii SKM