Transport miejski Pociąg SKM się spóźnił? ZTM zwróci za bilet

Pociąg SKM się spóźnił? ZTM zwróci za bilet

23 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od 1 stycznia zaczną obowiązywać zmiany, które zostały wprowadzone do regulaminu przewozów organizowanych przez stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego. Wśród nowości jest m.in. możliwość ubiegania się przez pasażera zwrotu należności za bilet w przypadku opóźnień pociągów SKM.

Fot. Kamil Piotrowski

Zwroty należności reguluje rozdział 2 regulaminu. Pasażer będzie mógł się ubiegać o zwrot w sytuacji gdy pociąg spóźni się powyżej 60 minut. Jest to spełnienie obowiązku wynikającego z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Posiadacze biletów 3-dniowych będą mogli ubiegać się o zwrot w wysokości 1/6 wartości biletu.

Pasażerom posługującym się biletem 30-dniowym przysługiwać będzie zwrot w wysokości 1/60 wartości biletu za każde opóźnienie. Posiadacze biletów 90-dniowych będą mogli się ubiegać o zwrot 1/180 wartości biletu za każde opóźnienie. Możliwość ubiegania się o zwrot, w wysokości 1/730 wartości biletu za każde opóźnienie, będą mieli również pasażerowie korzystający z Biletu Seniora.

Zwroty będą możliwe po przekroczeniu progu minimalnego w wysokości 4 euro w przeliczeniu na polskie złote (według kursu NBP w ostatni dzień miesiąca poprzedzającego wniosek pasażera). Wnioski będą rozpatrywane w terminie 30 dni od daty złożenia.