PKP Cargo modernizuje lokomotywy EU07

PKP Cargo modernizuje lokomotywy EU07

03 grudnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Po raz pierwszy w historii spółka PKP Cargo TABOR Ostrów Wielkopolski zmodernizowała lokomotywy EU07. Są to jedne z najpopularniejszych lokomotyw elektrycznych w Polsce. Oznacza to nowy etap w historii zakładu, który staje się ważnym podmiotem modernizującym lokomotywy elektryczne w kraju.

Fot. PKP Cargo

Dziś, 3 grudnia 2012 roku zakład w Ostrowie Wielkopolskim opuszczą dwie pierwsze lokomotywy z serii EU07, które zostały poddane gruntowej modernizacji.  Są to jedne z najpopularniejszych uniwersalnych lokomotyw w Polsce (wyprodukowano ich ok. 500 sztuk).

Modernizację przeprowadzono na podstawie niedawno pozyskanej dokumentacji z ZNLE Gliwice*. 
Z zakładu wyjadą więc nowoczesne pojazdy nowego standardu konstrukcyjnego 303Eb.  Będą one eksploatowane przynajmniej przez następnych kilkanaście lat.  Kolejne cztery lokomotywy z tej serii po gruntownej przebudowie opuszczą zakład w Ostrowie Wielkopolskim w grudniu tego roku oraz styczniu 2013 roku. W ramach modernizacji typu 303Eb wykonywane są między innymi:

  • przebudowa kabiny maszynisty w celu poprawy warunków pracy obejmująca zabudowę nowego ergonomicznego pulpitu, klimatyzacji, nowych foteli, poprawy izolacji akustycznej oraz cieplnej ;
  • modernizacja szaf wysokiego napięcia(WN) oraz szaf niskiego napięcia (NN)
  • wymiana instalacji elektrycznej;
  • modernizacja silników trakcyjnych;
  • zabudowa nowoczesnego radiotelefonu;
  • zabudowa nowoczesnego prędkościomierza z rejestratorem zdarzeń.

Decyzją właściciela lokomotyw do modernizacji skierowane zostało 6 szt. EU07 o numerach 213, 105, 010, 117, 132 oraz 164 z Wielkopolskiego oraz Południowego zakładu PKP Cargo. Lokomotywy, które 3 grudnia zostaną symbolicznie przekazane użytkującym je zakładom, to lokomotywy EU07-213, która po modernizacji otrzymała numer EU07-1525, oraz EU07-105 z nowym numerem EU07-1526. Pierwsza z lokomotyw przekazana zostanie do zakładu Wielkopolskiego, natomiast druga do zakładu Południowego po wcześniejszym potwierdzeniu  przez UTK zgodności z typem. Uroczyste przekazanie lokomotyw jest połączone z wręczeniem spółce certyfikatu jakości.