Malinowski: EZT-y są tańsze w eksploatacji

Malinowski: EZT-y są tańsze w eksploatacji

04 grudnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity kupi nowy tabor, który od 2015 roku zacznie obsługiwać połączenia dalekobieżne w barwach TLK. - Zdecydowaliśmy się na zakup składów zespołowych m.in. ze względu na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP IC.

Fot. PKP Intercity

O tym, że przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów zespołowych został ogłoszony pisaliśmy już tutaj.

- Jest to kolejny etap wymiany i modernizacji taboru PKP Intercity. Efekty realizowanych przez spółkę projektów, pasażerowie odczują już za kilka miesięcy, kiedy to na tory wjadą pierwsze z 68 wagonów modernizowanych przez bydgoską Pesę, Newag Nowy Sącz i H. Cegielski- FPS. Od 2015 roku PKP Intercity będzie mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych pociągów i wagonów niż tych starszej generacji.  Bezpieczeństwo, komfort naszych klientów i elastyczna oferta cenowa to nasze priorytety i na tym obecnie koncentrujemy nasze wysiłki – mówi prezes Janusz Malinowski.

Wagony będą wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, co zapewni pasażerom optymalną temperaturę zarówno w zimie, jak i podczas upałów. Każdy ze składów będzie miał specjalne podjazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toalety z zamkniętym, próżniowym układem będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdą się w nich również przewijaki dla niemowląt. W składach wydzielone zostanie miejsce na rowery.

W specyfikacji warunków zamówienia, duży nacisk został położony na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Gniazda elektryczne montowane będą w łatwo dostępnych miejscach, dodatkowo pociągi będą wyposażone w system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i przystosowane do montażu urządzeń Wi-Fi. Rozbudowany system elektronicznej informacji w postaci ekranów, głośników, czy innych oznaczeń, montowany będzie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pociągów.

PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z Unii Europejskiej z funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja ma kosztować ok. 1,1 mld zł.