W Maroku doceniają solidność Rafametu

W Maroku doceniają solidność Rafametu

18 grudnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Polski producent maszyn do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych, Rafamet podpisał dziesiąty kontrakt z Państwowymi Kolejami Królestwa Maroka (ONCF). Umowa dotyczy tokarki nadtorowej typu UBF 112 N.

Fot. Rafamet

Maszyna trafi do zakładów kolejowych w Oujda, nad granicą algierską. - Jest to jedyny zakład w Maroku, który do tej pory nie ma żadnej naszej obrabiarki kolejowej – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor ds. eksportu w Rafamet S.A. Jak dodaje, koleje marokańskie są swoistym „polem doświadczalnym” Rafametu, gdyż każda dostarczona temu klientowi maszyna jest inna. Pracują tam jeszcze proste tokarki kolejowe, konwencjonalne, bez sterowania numerycznego, dostarczone pod koniec lat 70., w ślad za którymi poszły następne zamówienia: na podtorówki średnią i ciężką, tokarkę karuzelową do kół oraz inne modele tokarek kołowych.

Zamówiona pod koniec listopada tokarka dotrze do Afryki jesienią 2013 r. Istnieje też szansa na kolejne kontrakty. Skąd taka popularność firmy z Kuźni Raciborskiej w Maroku? - Jesteśmy tam postrzegani jako bardzo solidny i profesjonalny dostawca. Nigdy nie było najmniejszej wpadki zarówno jeśli chodzi o technikę, jak i dotrzymanie terminów. Ta dziesiąta już zamówiona przez koleje marokańskie maszyna jest ukoronowaniem pracy, którą włożyliśmy w obsługę tego klienta. Jednym z naszych atutów jest bardzo dobry i szybki serwis posprzedażny. Mamy znakomitych inżynierów serwisowych, którzy są wysoko cenieni i zdarzało się nawet, że jeden z nich naprawiał maszynę naszego konkurenta, która stała bezużytecznie od dłuższego czasu. To wszystko, miarka po miarce, zaprocentowało - tłumaczy Rustanowicz.

Jak dodaje, Maroko to kraj bardzo szybko rozwijający się, a tym samym perspektywiczny rynek. - To pierwszy kraj afrykański, który już w 2015 r. będzie miał TGV, czyli pociąg o dużych szybkościach. W projekcie tym Rafamet również będzie miał swój udział. Niezależnie od tego, koleje marokańskie w dalszym ciągu inwestują w następne maszyny i w tej chwili bierzemy udział w kolejnych przetargach – zdradza Rustanowicz. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Strajk możliwy jeszcze w tym roku Strajk możliwy jeszcze w tym roku
Następny artykuł W Maroku rozpoczęto budowę KDP W Maroku rozpoczęto budowę KDP