Transport miejski Szczecin: przebudowa zajezdni Pogodno

Szczecin: przebudowa zajezdni Pogodno

02 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Szczecińskie rozpisały przetarg na przebudowę zajezdni Pogodno. Zamówienie obejmuje prace budowlane, a także wykonanie dokumentacji i uzyskanie wszelkich pozwoleń.

Szczecin: przebudowa zajezdni Pogodno
Fot. Kuba Batorowicz

W ramach modernizacji wykonawca wykona dokumentację projektową przebudowy, uzyska pozwolenia i wykona prace remontowe. Ponadto zajezdnia ma zostać wyposażona w nowy, specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów. Wśród nich będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku i tankowania płynów, urządzenia do mycia tramwajów oraz system identyfikacji taboru. W zakresie rozbudowy są również przebudowa istniejących budynków, które są pod opieką konserwatora (zajezdnia tramwajowa w dzielnicy Pogodno istnieje już od 1934 roku).

Inwestycje w zajezdni będą dokonane z myślą o niskopodłogowych tramwajach. W jej halach będzie stacjonować 28 swingów.
Nowością będzie wybudowanie nowej wiaty odstawczej o wymiarach ok. 62 x 96 m. Układ torowy w całej zajezdni zostanie także przebudowany i rozbudowany w taki sposób, aby umożliwić wyjazd zarówno w kierunku Głębokiego jak i centrum miasta. Dobudowany zostanie także nowy 21 tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego.

Wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane – cześć z nich będzie spełniała nowe funkcje np. przeznaczone będą do mycia wózków w tramwajów, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych. Jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej.

– Projekt ten jest częścią większego programu modernizacji szczecińskiej sieci tramwajowej – mówi o projekcie Dariusz Wołoszczuk z biura komunikacji społecznej i marketingowej UM w Szczecinie. – Koszt inwestycji związanych z przebudową zajezdni szacujemy na ok. 80 mln zł – dodaje.

Chętni na przebudowę zajezdni mogą składać oferty do 6 lutego 2013 roku. Modernizacja ma się zakończyć w II poł. 2015 r.