Transport miejski Szczeciński Szybki Tramwaj: jest przetarg na nadzór

Szczeciński Szybki Tramwaj: jest przetarg na nadzór

07 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Szczeciński Urząd Miasta ogłosił przetarg na nadzór autorski przy budowie linii Szybkiego Tramwaju Szczecińskiego.

Wiz. UM Szczecin

Jedynym kryterium w przetargu jest tradycyjnie najniższa cena. Termin nadsyłania ofert mija 13 lutego 2013 r., przy czym planowany termin rozpoczęcia robót to 28 luty 2013 r.

Natomiast przetarg na budowę SST już się odbył. Swoje oferty złożyły cztery firmy:

  • konsorcjum Bilfinger Berger i ZUE S.A.;
  • Energopol Szczecin;
  • Aldesa Construcciones;
  • konsorcjum MYTOLL i Strabag.

Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej. W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.

Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy. Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.

Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej - pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.