Thales modernizuje linię Warszawa – Radom

Thales modernizuje linię Warszawa – Radom

25 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum firm Thales Polska,  Thales Transportation Systems GmbH i Trakce umowę dotyczącą modernizacji systemów prowadzenia ruchu pociągów na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Po zakończeniu tej inwestycji czas dojazdu z Radomia do Warszawy skróci się ponad dwukrotnie. Obecnie pokonanie tej trasy zajmuje pociągom ponad dwie godziny.

Fot. Thales

Linia kolejowa z Radomia do stacji Warszawa Okęcie liczy około 100 km i jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym. Jej modernizacja jest inwestycją długo wyczekiwaną przez mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji Radomianie zabiegali od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża bowiem kilka tysięcy mieszkańców Radomia. Po modernizacji będzie możliwe wprowadzenie maksymalnej prędkości pociągów 160km/h, co istotnie skróci czas przejazdu do blisko godziny.

- Ten projekt stanowi kolejny ważny krok w poprawie infrastruktury kolejowej w Polsce, a dla naszej firmy oznacza wzmocnienie pozycji na polskim rynku kolejowym – mówi Paweł Przyżycki, dyrektor handlowy i prokurent w Thales Polska, liderze konsorcjum odpowiedzialnego za modernizację.

Umowa została podpisana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”, finansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podpisany kontrakt jest krokiem milowym w procesie modernizacji linii. Podniesienie parametrów technicznych linii  wymaga zastosowania najnowocześniejszych  systemów sterowania ruchem kolejowym.

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie na modernizowanym odcinku linii nr 8 m.in.:

  • 2 Lokalnych Centrów Sterowania ruchem pociągów usytuowanych na stacjach Warszawa Okęcie i Radom,
  • włączenia do zdalnego sterowania wszystkich objętych modernizacja stacji i posterunków,
  • projekt i instalacje stacyjnych i liniowych urządzeń srk,
  • instalacje na wszystkich przystankach systemów informacji dla podróżnych,
  • wyposażenie wszystkich przejazdów i przejść dla pieszych w urządzania zabezpieczenia ruchu, poprawiające bezpieczeństwo na skrzyżowaniach linii z drogami publicznymi,
  • instalacje urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru, minimalizujących proces degradacji stanu technicznego urządzeń infrastruktury, powodowanego złym stanem technicznym i niewłaściwym załadunkiem taboru kolejowego.

Łączna wartość podpisywanej umowy wynosi ponad 316 mln zł brutto.