W przetargu na nadzór autorski budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wpłynęła tylko jedna oferta.
Ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. z Gdańska. Firma ta wcześniej wykonała projekt tej trasy tramwajowej. BPBK zaproponowało objęcie funkcji inżyniera kontraktu za sumę nieco ponad 1 291 tys. zł. W tej chwili oferta jest oceniana przez szczecińskich urzędników miejskich.
Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej. W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.
Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy. Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.
Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej - pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.