Pojazd Newagu 31WE osiągnął V=211,6 km/h

Pojazd Newagu 31WE osiągnął V=211,6 km/h

20 lutego 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wyprodukowany przez nowosądecką spółkę Newag elektryczny zespół trakcyjny z rodziny „Impuls” – jako pierwszy w Polsce – przekroczył prędkość 200 km/h.  Do końca maja wszystkie zamówione pociągi trafią do Kolei Dolnośląskich.

Fot. Newag

Próba zrealizowana na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Psarami a Górą Włodowską, potwierdziła najwyższą jakość produkcji Newag. Czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny to najnowszy produkt spółki. W pojeździe zastosowane zostały najnowocześniejsze podzespoły i rozwiązania technologiczne – dotyczy to w szczególności układu napędowego oraz systemów sterowania.

- Bardzo konsekwentnie budujemy swoją pozycję rynkową, co znajduje odzwierciedlenie we wdrażanych przez nas innowacyjnych rozwiązaniach dla branży kolejowej. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że dzięki najwyższym kompetencjom i wytężonej pracy udało nam się wyprodukować pierwszy w Polsce pojazd pasażerski, którego konstrukcja i parametry pozwoliły osiągnąć na polskich torach nieosiągalną dotąd prędkość – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag.

Pojazd zaprojektowany został przy współpracy z uznanym partnerem – firmą EC Engineering z Krakowa. Posiada wszystkie stosowne dopuszczenia do eksploatacji, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Otrzymanie świadectwa zostało poprzedzone kompleksowymi badaniami pojazdu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

- Zaawansowanie technologiczne naszej produkcji jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów.  Podczas ostatniej próby pojazd osiągnął prędkość 211,6 km/h. Wszystkie urządzenia i systemy zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń – poinformował Józef Michalik, dyrektor marketingu Newag.

Wykorzystując potencjał techniczny i kadrowy spółka dynamicznie rozwija działalność w zakresie produkcji nowoczesnego, szybkiego taboru pasażerskiego. W ubiegłym roku Newag z powodzeniem wprowadził na rynek, obok wspomnianego czteroczłonowego niskopodłogowego pojazdu), również sześcioczłonowy również z rodziny „Impuls”. Ten ostatni już trafił do SKM w Warszawie. Spółce udało się również z sukcesem zakończyć proces inwestycyjny budowy nowoczesnej hali produkcyjnej pojazdów pasażerskich, w której pierwszym realizowanym projektem będzie produkcja pojazdów dla Metra Warszawskiego.