PKP Energetyka zrezygnowała z budowy trzech elektrociepłowni gazowych i czterech bioelektrowni. Wszystkie środki spółki zostały rzucone na wzmocnienie zasilania sieci trakcyjnej na linii E 65 z Gdańska do Warszawy i CMK między Warszawą a Śląskiem – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Dostosowanie infrastruktury dla pendolino to absolutny priorytet, gdyż bez przebudowy sieci energetycznej pociągi Pendolino, które zaczną kursować od grudnia 2014 r. nie rozpędzą się na CMK do 200 km/godz. i nie będą w stanie osiągnąć optymalnych przyspieszeń.
Jak się okazuje inwestycje PKP Energetyki są dopiero na etapie prac projektowych i umów na dostawy specjalistycznych urządzeń.
Jak mówi "DGP" Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyka, do maja 2015 r. spółka planuje zakończyć przystosowanie całej trasy pomiędzy Trójmiastem a Śląskiem do kursowania Pendolino. Termin jest bardzo wymagający, ale wśród zadań spółki nie ma teraz ważniejszego.
Łączny koszt inwestycji w trakcję przystosowaną dla potrzeb Pendolino, w tym m.in. budowa 18 nowych podstacji energetycznych i modernizacja 37 istniejących – to miliard złotych.