Warszawa zamówiła 3 pojazdy 35WE, które będą kursować w stolicy pod szyldem SKM. Dziś, 26 lutego dotarł do stolicy pierwszy z zamówionych składów. Będą one zastępować wycofywane składy 14WE.
Składy 35WE już kursują w warszawskiej SKM. Sześć jednostek tego typu dotarło tu jeszcze przed EURO 2012.
– Jesteśmy ogromnie zaszczyceni faktem, że Szybka Kolej Miejska obdarzyła nas zaufaniem i zamówiła kolejne trzy pojazdy – powiedział prezes zarządu Newagu Zbigniew Konieczek – „Impuls” stworzony dla SKM był nomen omen impulsem do skonstruowania pociągu, który tydzień temu podczas testów osiągnął prędkość 211,6 km/h – dodaje.
Obecnie warszawska SKM eksploatuje 31pojazdów, z czego 21 jest jej własnością, a 10 jest leasingowanych:
Spośród 21 pojazdów własnych:
- 8 z nich to pojazdy typu 14WE wyprodukowane w zakładach Newag w latach 2005 i 2007 zakupione ze środków kapitału zakładowego spółki. W 2012 roku spółka podjęła decyzję o zastąpieniu eksploatowanych pojazdów typu 14WE nowymi pojazdami. Obecnie 2 pojazdy tego typu zostały wydzierżawione Kolejom Śląskim z opcją wykupu po roku, natomiast na pozostałe 6 pojazdów przewoźnik szuka nabywców.
- Pozostałe 13 sztuk jednostek typu 27WE to pojazdy wyprodukowane w 2011roku w zakładach Pesy. Ich zakup jest w 59 proc. finansowany ze środków Unii Europejskiej. Obecnie pojazdy te, zgodnie z założeniem projektu kursują na liniach lotniskowych S2 i S3.
Pojazdy nabyte w ramach leasingu finansowego to:
- 4 pojazdy typu 19WE dostarczone do spółki w 2010 roku przez producenta firmę Newag.
- 6 pojazdów typu 35WE dostarczonych w 2012 roku również produkcji firmy Newag.
Kupno trzech dodatkowych pojazdów typu 35WE to realizacja polityka spółki, która dbając o komfort i bezpieczeństwo pasażerów inwestuje w innowacyjność. Jednocześnie dzięki efektywnemu zarządzaniu i korzystaniu z nowoczesnych narzędzi finansowych SKM może pochwalić się dynamicznym wzrostem przychodów i zysków.