Warszawska Szybka Kolej Miejska na zajezdni na Szczęśliwicach wykorzystuje specjalny pojazd szynowo - drogowego na bazie ciągnika Orion typ C120. Cechuje go m.in. szynowy układ jezdny, hamulec pneumatyczny do hamowania składu doczepionych wagonów, lemieszowy pług odśnieżny, posypywarkę piasku z napędem hydraulicznym.
- Pojazd zapewnia możliwość obsługiwania bocznic o małych promieniach, a szynowy układ jezdny umożliwia eksploatację nawet na torach o złej, jakości – opisuje Wojciech Jakuszko, kierownik Zakładu Wagonów Towarowych i Pojazdów Specjalnych Instytutu Pojazdów Szynowych Poznań.
Inne, istotne cechy konstrukcyjne lokotraktora to: wjazd na tory na dowolnym przejeździe kolejowym, łatwe wstawianie pojazdu na tor, prosty zjazd z toru na drogę, eksploatację na torach o różnej szerokości (1524 mm, 1435 mm), łatwe przestawianie z toru normalnego na szeroki, możliwość dojazdu drogami terenowymi do miejsca przeznaczenia.
Ciągnik jest przeznaczony głównie do przetaczania wagonów w wagonowniach jak i do prac manewrowych na bocznicach. Dodatkową funkcją jest możliwość posypywania piaskiem i odśnieżanie torów oraz powierzchni przytorowych np.: terminali kolejowych.
Producent lokotraktora, Instytut Pojazdów Szynowych “Tabor” jest jedynym w Polsce instytutem badawczym, kompleksowo realizującym prace związane z projektowaniem, konstruowaniem oraz badaniami pojazdów szynowych. Istnieje na rynku od 1945 roku.