Sześć ofert na rewitalizację trasy Koniecpol – Częstochowa

Sześć ofert na rewitalizację trasy Koniecpol – Częstochowa

04 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują rewitalizację trasy kolejowej z Koniecpola do Częstochowy. To część zadań związanych z przygotowaniem szybkiego połączenia Warszawy przez Częstochowę i Opole z Wrocławiem.

Fot. PKP PLK

Inwestycja obejmie, między innymi, opracowanie wykonawczej dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych, jak wymiana nawierzchni kolejowej, mechaniczne oczyszczenie podsypki, wymiana rozjazdów, wzmocnienie podtorza, czy rewitalizacja obiektów inżynieryjnych.

Plan przewiduje również przebudowę peronu wyspowego na stacji Koniecpol, a także kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na stacji Turów i Koniecpol. Inwestycja ta jest kontynuacją przebudowy linii nr 61 na odcinku Koniecpol – Turów realizowanej w 2012 roku.

Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na przywrócenie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h na tym szlaku.  W efekcie czas przejazdu  na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom skróci się o około 25 minut. Dziś wynosi on około godziny. Zakończenie tej inwestycji jest planowane do 30 listopada 2013 roku. Prace zostaną sfinansowane ze środków budżetowych.

Linia nr 61 Kielce – Fosowskie na odcinku Koniecpol – Częstochowa, liczącym około 50 km,  jest linią pierwszorzędną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową. Jest ona elementem najkrótszego połączenia kolejowego węzła wrocławskiego z aglomeracją warszawską i wpisuje się w ciąg wywozowy z Górnego Śląska: Kędzierzyn Kożle – Lubliniec – Częstochowa Stradom – Koniecpol. Linia ta jest również częścią linii objazdowej dla linii E30 na odcinku Opole – Kraków oraz Częstochowa – Zawiercie, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na sfinansowanie rewitalizacji 136 150 053,00 PLN (brutto). Oferty na realizację tego zadania złożyło sześciu Wykonawców:

1. TRAKCJA S.A.
oferowana cena:  148 653 308,03 PLN brutto

2.konsorcjum:

SALCEF POLSKA Sp. z o.o.
SALCEF COSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A z SALCEF COSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
oferowana cena:  147 392 961,28  PLN brutto,

3. OHL ŽS, a.s oferowana cena:   133 595 308,10 PLN  brutto

4. konsorcjum:
Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
STRABAG Sp. z o.o.
oferowana cena:  147 520 642,65  PLN brutto

5.konsorcjum:
CTL Service Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Napraw I Utrzymania Infrastruktury  Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” Sp. z o.o.
oferowana cena: 132 145 726,94  PLN brutto

6.konsorcjum:
EIFFAGE POLSKA KOLEJE Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” Sp. z o.o.
LEONHARD WEISS GmbH & CO.KG z LEONHARD WEISS GmbH & CO.KG (Spółka Komandytowa) Oddział w Polsce
EIFFAGE BUDOWNICTWO MITEX S.A.            
oferowana cena: 138 682 966,35  PLN brutto

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali zakończenie zadania do 30 listopada 2013 r. oraz okres gwarancji 36 miesięcy.