Wrocław Leśnica - czas zmian

Wrocław Leśnica - czas zmian

24 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych poprawia obsługę pasażerów i standard linii E30 w regionie i aglomeracji wrocławskiej. Podróżni skorzystają z nowych peronów, a dyżurny ruchu zamieni urządzenia przekaźnikowe na komputerowy system Ebilock 950. 

Fot. PKP PLK

Kompleksowa przebudowa układu stacji obejmuje m.in.: obiekty inżynieryjne, prace torowe, w tym zabudowę nowych rozjazdów, prace ziemne, odwodnienie, sieć trakcyjną. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym wymieniane są na nowoczesne komputerowe systemy. Stacja będzie połączona z Lokalnym Centrum Sterowania Wrocław Muchobór.

Stacja Wrocław Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. Charakterystyczne drewniane wiaty zostały zdemontowane, odnowione i ponowne ustawione. Perony również zmieniły wygląd. Mają nową nawierzchnię, zgodną z wytycznymi konserwatorskimi i oświetlenie nawiązujące do oryginalnych lamp z lat trzydziestych XX w. Pierwsze dwa, które za kilka dni będą dostępne dla podróżnych, już są przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Pojawił się podjazd i dojście dla pieszych. Widać stylowy system informacji wizualnej dla pasażerów.
Ciekawie prezentują się stylowe zegary. Z panoramy stacji zniknęły zbędne, nie objęte ochroną konserwatorską obiekty.

Tunelowe przejście dla pieszych między peronami jest modernizowane z zachowaniem historycznego wystroju oraz przedłużone. Bezpieczeństwo i wygodę zapewni także budowa drugiego nowego podziemnego przejścia. W krajobrazie stacji pojawią się ekrany akustyczne, ograniczające hałas pochodzący z linii kolejowej.

Przejazdy kolejowo - drogowe w pobliżu stacji na ul. Średzkiej i Trzmielowickiej są po pierwszym etapie przebudowy. Zyskują nową nawierzchnię i odpowiednie do kategorii obiektu urządzenia sygnalizacji.

Kolejny etap przebudowy przejazdów rozpocznie na początku kwietnia br. Objazdy będą oznakowane oraz zapewniona będzie informacja dla kierowców i pieszych. Przebudowa stacji zakończy się we wrześniu 2013 roku.
Prace odbywają się przy zachowaniu regularnego kursowania pociągów na trasie E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec.

Wartość przebudowy stacji Wrocław Leśnica w ramach zadania „Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E30/C-E30 odcinek Legnica - Wrocław-Opole” wynosi ponad 68 mln zł. Przebudowę stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi w ramach odbudowy i modernizacji linii kolejowych E30/C-E30 na odcinku Legnica – Wrocław – Opole realizuje konsorcjum firm: jako lider Skanska S.A. Polska i Skanska a.s. Republika Czeska.