Tramwaje dla Gdańska: wygra Pesa czy Bombardier?

Tramwaje dla Gdańska: wygra Pesa czy Bombardier?

05 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Bydgoska Pesa i Bombardier Transportation Polska – te dwie firmy otrzymały zaproszenia do złożenia ofert na dostawę pięciu sztuk nowych tramwajów dla Gdańska.

Fot. Yusek, Wikimedia

Dostarczone pojazdy mają być w całości niskopodłogowe, a także dwukierunkowe. W każdym tramwaju ma być monitoring oraz klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinach motorniczego. Maksymalna długość tramwaju to 32,5 m. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 250 osób, w tym 28 na miejscach siedzących.

Przetarg ZKM obejmuje pojazdy wieloczłonowe (jak dotychczas zakupione tramwaje typu Pesa Swing i N8C) z napędem, silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno-naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami. Pojazdy powiny mieć możliwość jazdy na spadkach do 6 proc., aby mogły obsługiwać wszystkie linie górnego tarasu (trasy na Chełm, Łostowice, Morenę).

Zakup tramwajów będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III b. Termin składania ofert upływa 29 kwietnia 2013 roku o godz. 11:45. Tramwaje najpóźniej powinny pojawić się w Gdańsku do grudnia 2014 roku.

Obecnie we flocie tramwajowej ZKM jest ponad 100 składów tramwajowych. ¾  zasobów taborowych spółki to pojazdy niskopodłogowe i z częściowo niskopodłogowe.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Ostatni nabór wniosków do Marco Polo II Ostatni nabór wniosków do Marco Polo II
Następny artykuł Poznań też remontuje swoje torowiska Poznań też remontuje swoje torowiska