Tramwaje dla Gdańska: wygra Pesa czy Bombardier?

Tramwaje dla Gdańska: wygra Pesa czy Bombardier?

05 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Bydgoska Pesa i Bombardier Transportation Polska – te dwie firmy otrzymały zaproszenia do złożenia ofert na dostawę pięciu sztuk nowych tramwajów dla Gdańska.

Fot. Yusek, Wikimedia

Dostarczone pojazdy mają być w całości niskopodłogowe, a także dwukierunkowe. W każdym tramwaju ma być monitoring oraz klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinach motorniczego. Maksymalna długość tramwaju to 32,5 m. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 250 osób, w tym 28 na miejscach siedzących.

Przetarg ZKM obejmuje pojazdy wieloczłonowe (jak dotychczas zakupione tramwaje typu Pesa Swing i N8C) z napędem, silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno-naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami. Pojazdy powiny mieć możliwość jazdy na spadkach do 6 proc., aby mogły obsługiwać wszystkie linie górnego tarasu (trasy na Chełm, Łostowice, Morenę).

Zakup tramwajów będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III b. Termin składania ofert upływa 29 kwietnia 2013 roku o godz. 11:45. Tramwaje najpóźniej powinny pojawić się w Gdańsku do grudnia 2014 roku.

Obecnie we flocie tramwajowej ZKM jest ponad 100 składów tramwajowych. ¾  zasobów taborowych spółki to pojazdy niskopodłogowe i z częściowo niskopodłogowe.