Leo Express chce wejść do Polski w 2015 r.

Leo Express chce wejść do Polski w 2015 r.

23 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Czeski przewoźnik, który uruchomił pierwsze połączenia na trasie Praga – Ostrava w listopadzie ub.r., już snuje wizje ekspansji na Polskę. Na razie walczy o rodzimy rynek.

Fot. arch. Kuriera Kolejowego

Portal idnes.cz opublikował artykuł o planach rozwoju czeskiego prywatnego przewoźnika. Założyciel firmy, Leos Novotny, przyznaje w nim, że debiut na czeskich torach był trudny – w Leo Express nie wszystko działało tak, jak trzeba. Aktualnie spółka uporała się z błędami organizacyjnymi i walczy o klientów podróżujących między Pragą a Ostrawą. Walczy z Kolejami Czeskimi oraz prywatnym przewoźnikiem RegioJet. Sposobem na walkę o klienta są obniżki cen biletów.

Novotny twierdzi,  że wzrasta obłożenie w pociągach zwanych „czarną pumą”. W marcu frekwencja w składach Leo Express wyniosła 70 proc.

Założyciel spółki ujawnia też, że jest zainteresowany polskim rynkiem przewozów kolejowych. Leo Express chce zawalczyć o polskich pasażerów za dwa lata. Przez ten czas będzie ubiegać się o licencję na przewozy. W naszym kraju jest reprezentowany przez „jednego z renomowanych przewoźników”.

Leo Express posiada elektryczne zespoły trakcyjne Flirt, wyprodukowane przez Stadler Rail w Siedlcach. Pasażerowie pociągów mają do dyspozycji trzy klasy: Premium, Business i Economy. W cenie biletu jest bezpłatny internet i intranet, prasa i napoje.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Test tablet Test tablet
Następny artykuł Parowozem na Majówkę i Paradę w Wolsztynie Parowozem na Majówkę i Paradę w Wolsztynie