Pendolino: 402 miejsca w cichych wagonach

Pendolino: 402 miejsca w cichych wagonach

28 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

7-wagonowe składy, ponad 400 miejsc siedzących, w tym 57 w I klasie. Składy zespolone Alstomu dla PKP Intercity mają być pojazdami na poziomie europejskim. 

Fot. PKP Intercity

- Szczególną uwagę zwróciliśmy na informację pasażerską. Przedziały i wejścia będą zawierały wizualną informację (monitory i głośniki) - informuje Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Wnętrze pociągów pomógł zaaranżować prof. Marek Adamczewski. Dominujące barwy to srebrny i niebieski.

- Z jednej strony srebrny kojarzy nam się z nowoczesnością, a błękit z morzem i wolnością oraz spełnieniem naszych marzeń - opowiada prezes Janusz Malinowski.

Lepiej niż w samolocie

Większość siedzeń znajdzie się w układzie bezprzedziałowym. W klasie II będzie 345 miejsc siedzących, w wygodnych, regulowanych fotelach. Zmieniając kąt nachylenia siedzenia nie będziemy przeszkadzali drugiemu pasażerowi. Każdy fotel ma indywidualne oświetlenie i gniazdko elektryczne. Układ siedzeń to 2 na 2. Fotele będą oddalone od siebie o 20 cm więcej niż fotele w samolotach. Czyli będzie w Pendolino więcej miejsca na nogi.

W klasie I będzie 57 miejsc siedzących, w układzie 2 na 1. Każdy pasażer będzie miał swój stolik. Powstaną tam też 3 przedziały menedżerskie (12 miejsc). Przedziały będą miały oddzielne miejsce na bagaż, będą wyciszone.

Wagon barowy zapewnia 20 miejsc stojących. Spółka Wars będzie serwowała w nim posiłki.

Na korytarzach będą miejsca na bagaż i rowery.

Komfort dla wszystkich

Wagon nr 3 jest przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do niego będzie znajdowała się winda dla wózków. Będzie też specjalna toaleta. W tym wagonie będzie zlokalizowany przedział drużyny konduktorskiej.

Nowym pociągom kategorii premium poświęcona jest strona internetowa: www.eicpremium.intercity.pl

Konkurencja dla  samochodów?

Pociągi Pendolino będą kursowały z Trójmiasta przez Warszawę do Krakowa i Katowic ( w sumie przez 9 województw). Zdaniem prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego dzięki zmodernizowaniu infrastruktury i uruchomieniu Pendolino, mieszkańcy Śląska będą mogli jeździć na weekend nad morze.

Prezes IC twierdzi również, że komfort Pendolino będzie się objawiał m.in. w eliminacji hałasu. Odczuwalny hałas przy prędkości 200 km/h można porównać do hałasu samochodu jadącego 50 km/h.

Z kolei według ministra transportu Sławomira Nowaka, dzięki Pendolino PKP Intercity w 2015 r. będzie gotowe konkurować z transportem drogowym. Wówczas podróż z Gdańska do Warszawy wyniesie 2 godziny i 45 minut.