Pesa zmodernizuje 7 EZT-ów dla Zachodniopomorskiego?

Pesa zmodernizuje 7 EZT-ów dla Zachodniopomorskiego?

07 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W przetargu ogłoszonym przez województwo zachodniopomorskie na modernizację kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym wpłynęły dwie oferty. Złożyły je bydgoska Pesa oraz nowosądecki Newag.

Fot. Dominik Skudlarski

W postępowaniu przetargowym jako kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty przyjęto: cenę 90 proc. i termin dostawy czterech pierwszych pojazdów 10 proc. Oferta Newagu opiewa na kwotę 59.667.300 zł brutto za siedem pojazdów (cena jednego pojazdu - 8.523.900zł brutto). Oprócz tego najkrótszy termin  producent zaoferował, że pierwszy pojazd dostarczy w ciągu 135 dni od momentu podpisania umowy, drugi pojazd – w ciągu 145 dni, zaś trzeci i czwarty w okresie do 160 dni. Pesa z kolei zaproponowała 57.687.000 zł brutto za realizację całego zamówienia. Oznacza to, że jeden pojazd wyprodukowany przez tę spółkę kosztuje 8.241.000 zł brutto. Także terminy dostaw są korzystniejsze dla zamawiającego: dwa pierwsze pojazdy mają dotrzeć z Bydgoszczy w ciągu 130 dni od chwili podpisania umowy, zaś dwa kolejne w przeciągu 160 dni.

- Obecnie trwa badanie ważności ofert pod względem formalnym – informuje biuro informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

Przypomnijmy, że 19 listopada 2012 r. województwo zachodniopomorskie kupiło 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu EN57 wyprodukowanych w latach 1972-85. Z uwagi na ich wyeksploatowanie i przestarzałą konstrukcję, konieczne jest poddanie tych pojazdów gruntownej modernizacji.

Zmodernizowany tabor zostanie przeznaczony do obsługi połączeń Kołobrzeg – Białogard Szczecinek, Kołobrzeg – Koszalin, Białogard – Słupsk.