Leo Express zatrudni ponad 150 osób w Polsce

Leo Express zatrudni ponad 150 osób w Polsce

10 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rekrutacja już się rozpoczęła – firma przyjmuje już aplikacje osób zainteresowanych pracą dla nowego przewoźnika.

Fot. Kurier Kolejowy

Prywatny przewoźnik kolejowy LEO Express, który w konsorcjum z polskim przewoźnikiem Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA) przygotowuje się do wejścia na polski rynek dalekobieżnych przewozów kolejowych w rozkładzie jazdy 2013/2014, planuje w Polsce stworzyć ponad 150 nowych miejsc pracy. Do wykonywania przewozów na sieci kolei państwowych  PKP PLK planuje zatrudnić fachowców i specjalistów z kilku zawodów – maszynistów, personel pokładowy pociągów (stewardzi), pracowników do sprzedaży biletów i obsługi klientów. Zainteresowani pracą u nowego w Polsce przewoźnika kolejowego mogą się już zgłaszać i wysyłać swoje aplikacje oraz życiorysy za pośrednictwem adresu e-mail: praca@leoexpress.pl.

Profesjonalna obsługa klienta

Początkowo wszystkie zgłoszenia będą ewidencjonowane, a po przejściu do kolejnego etapu prac przygotowawczych nad projektem LEO Express w Polsce przewoźnik zaprosi kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne.

- Planujemy uzupełnić dotychczasową ofertę usług przewozowych na rynku kolejowego transportu dalekobieżnego w Polsce i zatrudnić ponad 150 pracowników, którzy będą zmotywowani do zbudowania nowej jakości usług oraz obsługi klienta - mówi Leoš Novotný, właściciel i prezes firmy LEO Express. - Liczymy na ścisłą współpracę, nie tylko z zarządcą infrastruktury kolejowej – PKP PLK, ale również z innymi przewoźnikami, którzy już działają na polskim rynku. Pozytywnie oceniamy niedawne oświadczenia Ministerstwa Transportu w mediach, wspierające wejście nowych przewoźników na rynek. 

Wygoda za niską cenę

LEO Express obecnie wykonuje już przewozy na trasie Karviná – Ostrawa – Olomouc (Ołomuniec) – Praga w Czechach. Każdego dnia na podanej trasie kursuje aż 16 połączeń, które cieszą się dużą popularnością wśród pasażerów i wysokim procentem obłożenia. Bardzo dobre wyniki firma odnotowuje pod względem punktualności – bez spóźnień przyjeżdża ponad 90 proc. pociągów. Połączenia są obsługiwane przez najnowocześniejsze jednostki elektryczne Flirt wyprodukowane w Polsce i oferują klientom najwyższy standard podróży porównywalny z transportem lotniczym. Pasażerowie mają bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu i dzięki unikalnemu pokładowemu systemu rozrywki mogą bezpłatnie oglądać filmy, słuchać muzyki, grać w interaktywne gry z współpasażerami. Dla najbardziej wymagających firma oferuje klasę Business oraz Premium  z wygodnymi skórzanymi fotelami i bezpłatnym poczęstunkiem. 

Ceny biletów, na ok. 350 - kilometrowej trasie pomiędzy Pragą a Ostrawą zaczynają się już od 137 koron czeskich (ok. 25 złotych). O podobne usługi firma Leo Express zamierza uzupełnić ofertę usług w dalekobieżnym transporcie kolejowym w Polsce i w związku z tym firma planuje utworzyć ponad 150 nowych miejsc pracy.

Gotowi do współpracy

Działalność LEO Express na polskim rynku uważa za kluczową też Jego Ekscelencja Jan Sechter, ambasador Republiki Czeskiej w Warszawie.

- Bierzemy bardzo poważnie odważne zamiary LEO Express na polskim rynku i jesteśmy gotowi zapewnić im maksymalne wsparcie. 
Jesteśmy zainteresowani partnerstwem z innymi przewoźnikami na rzecz lepszej i bardziej atrakcyjnej oferty kolei dla pasażera.

LEO Express razem z polskim partnerem – przewoźnikiem DLA, złożył wniosek o przydzielenie tras w rozkładzie 2013/2014 na liniach Warszawa – Poznań – Szczecin, Warszawa – Kraków i Warszawa – Katowice – Gliwice. 

LEO Express chce również podjąć współpracę z innymi przewoźnikami – przede wszystkim z PKP Intercity i z Przewozami Regionalnymi. 

- Rozmawiamy o możliwościach współpracy z obiema firmami. Naszym celem jest profesjonalne partnerstwo, z którego będzie miał korzyść przede wszystkim pasażer. Nie jesteśmy konkurencją – chcemy razem z innymi przewoźnikami zrobić wszystko, by dalekobieżny transport kolejowy stał się w Polsce atrakcyjny dla jeszcze większego grona klientów, aby wybierali kolej zamiast transportu samochodowego - mówi Leoš Novotný, właściciel i prezes LEO Express.