We wrześniu przetestują Pendolino na CMK

We wrześniu przetestują Pendolino na CMK

17 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

12 sierpnia pierwszy skład ETR 610 / EMU 250 dotrze do Polski. Początkowo trafi na testy do Żmigrodu, a ok. 20 września pojazd rozpocznie testowe jazdy nocne po Centralnej Magistrali Kolejowej – poinformowali szefowie PKP Intercity we włoskim Savigliano.

Fot. PKP Intercity

W Savigliano odbywa się cały proces produkcji, począwszy od zaprojektowania konstrukcji aż do wybudowania wszystkich elementów Pendolino dla PKP Intercity. Realizacja kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z 20 składów zespolonych dotrze do naszego kraju 12 sierpnia i od razu trafi na testy na torze doświadczalnym.

- Na torze w Żmigrodzie sprawdzana będzie kompatybilność energetyczna pojazdu z siecią istniejącą w Polsce. Sprawdzane będą też układy sterowania, mechanizm biegu i hamowania, a także poziom drgań i poziom hałasu – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Produkowane przez Alstom składy zespolone ETR 610 (Pendolino) zaczną wozić polskich pasażerów od grudnia 2014 r. Będą poruszały się po obszarze 9 województw. - Pendolino będzie docierać nie tylko do dużych miejscowości, ale również do Polski powiatowej - dodaje Malinowski.

EMU 250 PKP będzie wyposażony w system odzyskiwania energii, ETCS, pełny monitoring przedziałów pasażerskich. Pojazd będzie wyjątkowo komfortowy. Dla Grupy PKP zakup Pendolino jest jednym z elementów poprawy wizerunku kolei. Kolejnymi elementami są inwestycje prowadzone przez PKP PLK, PKP Energetykę i PKP Intercity, które prowadzi też program modernizacji taboru.

Zdaniem Jakuba Karnowskiego, prezesa PKP S.A., pierwszy, wyprodukowany ETR 610 jest dowodem na to, że europejskie standardy zagoszczą w Polsce.

- Grupa PKP cały czas się zmienia. To jest jeden z widocznych znaków tych zmian. Uruchomienie Pendolino jest początkiem tego procesu. W dalszym etapie będą widoczne efekty modernizacji sieci kolejowej w Polsce – mówi Karnowski.