Pociągi na średnicy przyspieszą do 60 km/h

Pociągi na średnicy przyspieszą do 60 km/h

18 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Ze względu na zły stan torów na moście linii średnicowej w Warszawie, pociągi jeżdżą dziś po niej 40 km/h. Gdyby nie realizować zaplanowanego na wakacje remontu, prędkość obniżyłaby się jeszcze bardziej.

Fot. Dominik Skudlarski

Przedstawiciele Kolei Mazowieckich, Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie oraz PKP Polskich Linii Kolejowych, poinformowali dziś o utrudnieniach, jakie dotkną podróżnych w stolicy, podczas wakacyjnego remontu mostu średnicowego. Okazuje się, że remont mostu jest koniecznością.

- Wykonamy prace, które pozwolą podwyższyć prędkość pociągów z 40 do 60 km/h. Efektem tych prac będzie przede wszystkim zwiększenie przepustowości na linii. Bez przeprowadzenia tych działań trzeba by było dalej ograniczać prędkość pociągów, co by wydłużyło jeszcze bardziej czas przejazdu oraz pogorszyło przepustowość linii – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK.

W związku z remontem mostu od 29 czerwca do 1 września ograniczony zostanie ruch pociągów przejeżdżających przez Warszawę. Zwykle każdego dnia przez średnice przejeżdża ok. 800 pociągów na dobę. W okresie prowadzenia prac przez most przejedzie blisko 160 pociągów Kolei Mazowieckich i 40 SKM. Będą to głównie pociągi z Modlina, Siedlec (44 dobowo), Skierniewic (32 dobowo), Radomia i kilka z Łowicza.

Prace w ramach I etapu remontu mostu średnicowego pochłoną 8,7 mln zł. Pieniądze te będą pochodziły z budżetu PKP PLK. W dalszym etapie, wiosną 2014 r. wyremontowane mają być tory dalekobieżne.

Zakres prac na moście średnicowym:

  • Wymiana nawierzchni torowej na długości 2234 m torów
  • Wymiana 2888 mostownic
  • Wymiana 4090 m bieżących szyn
  • Wymiana blach przeciwpożarowych
  • Wymiana blach przeciwwykolejnicowych
  • Naprawa uszkodzonych stołeczków podmostnicowych