Zmiana zasilania WKD nastąpi w 2014 r.?

Zmiana zasilania WKD nastąpi w 2014 r.?

24 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wciąż nierozwiązany problem ze zbyt szybkim ścieraniem się kół w nowych pojazdach EN97 produkcji Pesy oraz brak zapewnienia dodatkowej rezerwy mocy – to główne przeszkody, które najprawdopodobniej nie pozwolą  w tym roku Warszawskiej Kolei Dojazdowej zmienić napięcia w sieci zasilającej.

Fot. Tomasz Zajkowski

Przebudowa podstacji trakcyjnych znajdujących się całkowicie w gestii WKD (podstacje w Pruszkowie i Grodzisku Mazowieckim) od strony energetycznej znajduje się na ukończeniu. Do wykonania pozostały jeszcze prace związane z częścią budowlaną (wykończenie i zabezpieczenie obiektów oraz ich najbliższego otoczenia), bez których przewoźnik nie może odebrać całości realizowanego przedsięwzięcia.

– Ponadto, w drugiej połowie bieżącego roku będą finalizowane działania związane z przyłączeniem dodatkowej rezerwy mocy dla linii WKD z podstacji trakcyjnej należącej do PKP Energetyka w rejonie Dworca Zachodniego – tłumaczy Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Na pytanie, na ile realna jest zmiana zasilania jeszcze w tym roku, rzecznik odpowiedział, że „przyjęta w założeniach umowna data zmiany napięcia to lipiec lub sierpień 2013 r., jednak rzeczywisty termin przełączenia zostanie ustalony po uwzględnieniu wszystkich uwarunkowań, tak aby był możliwie optymalny. - Obecnie takim terminem jest połowa roku 2014 – zaznacza Kulesza. - Należy pamiętać, że będzie to decyzja, której ewentualne cofnięcie może być niezwykle trudne oraz kosztowne”

Problemem jest wciąż brak taboru, o którym pisaliśmy miesiąc temu. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło. - W dalszym ciągu prowadzone są działania z udziałem uprawnionych jednostek badawczych, które mają na celu ograniczenie i docelowe wyeliminowanie występujących trudności w eksploatacji elementów konstrukcyjnych układów biegowych i hamowania pojazdów EN97 - tłumaczy rzecznik. - W chwili obecnej osiągnięcie ostatecznych rozstrzygnięć w zakresie pełnej dyspozycyjności pojazdów EN97 zakładamy wstępnie przed upływem bieżącego roku. Kluczowym terminem będzie jednak dla nas połowa 2014 r.

Zmiana zasilania i uporanie się z wadami EN97 z pewnością poprawi komfort podróży, ale znaczące zwiększenie oferty przewozowej nastąpi dopiero po zakupie przez WKD kolejnych sześciu nowych zespołów trakcyjnych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Wykonawcy LCS Działdowo żądają 95 mln zł od PLK Wykonawcy LCS Działdowo żądają 95 mln zł od PLK
Następny artykuł Wracają pociągi na Lotnisko Chopina Wracają pociągi na Lotnisko Chopina