Nowy „Kurier” na progu dużych prędkości

Nowy „Kurier” na progu dużych prędkości

28 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Relacja z fabryki w Savigliano, gdzie powstaje Pendolino, przegląd maszyn dwudrogowych wykorzystywanych przy przebudowie linii  oraz zapowiedź prezentacji na TRAKO – to główne tematy najnowszego „Kuriera Kolejowego”.

Pierwszy skład Pendolino przyjedzie do Polski na testy w połowie sierpnia, a my już teraz na łamach nowego „Kuriera Kolejowego” (nr 13) prezentujemy gotowy pojazd w malaturze PKP Intercity. Jak są budowane te nowoczesne pociągi? Poszczególne etapy produkcji można podejrzeć na zdjęciach hal fabryki we włoskim Savigliano, gdzie dotychczas zmontowano już 35 pudeł wagonowych.

Prezentacja składów Pendolino będzie jedną z głównych atrakcji tegorocznych targów TRAKO. W tym roku największa kolejowa impreza przywita gości w całkiem nowej odsłonie. Odbędzie się nie w październiku, ale we wrześniu. I nie w halach przy przystanku kolejowym Gdańsk Oliwa, lecz w nowoczesnym centrum targowo-kongresowym AmberExpo. Przygotowania do targów i ich program opisujemy w tekście „Targi w nowej odsłonie”.

Jednak aby w grudniu 2014 r. polskie składy Pendolino mogły rozwinąć pełną prędkość, potrzeba jeszcze unowocześnić infrastrukturę. Firmy budowlane prowadzące rewitalizacje i modernizacje linii kolejowych, w poszukiwaniu wydajnych i ekonomicznych maszyn, coraz częściej sięgają po wielofunkcyjne pojazdy dwudrogowe, które pozwalają przyspieszyć i usprawnić wykonywane prace. Jakie? O tym piszemy w artykule „Z drogi na tory”.

W tym wydaniu „Kuriera Kolejowego” prezentujemy też analizę Michała Beima: „Trudna droga do konkurencji”, w której autor opisuje różne modele organizacji kolejowych przewozów regionalnych w poszczególnych krajach Europy. Relacjonujemy też  Czech Raildays w Ostrawie – największe czeskie targi kolejowe oraz konferencję „IT dla transportu szynowego”.  

Zapraszamy do lektury!