Rozpisany przez zarząd województwa lubuskiego przetarg na przewozy pasażerskie w nowym rozkładzie jazdy w tym województwie został unieważniony.
Przetarg dotyczył prowadzenia przewozów pasażerskich na terenie województwa lubuskiego od 15 grudnia 2013 r. do 13 grudnia 2014 r. Przetarg był podzielony na dwa zadania:
Zadanie 1 – trasy obsługiwane taborem spalinowym
- Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż (kierunek Poznań)
- Zielona Góra – Zbąszynek – Gorzów Wlkp.
- Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt nad Odrą
- Zielona Góra – Żary – Legnica/Węgliniec
- Żagań – Żary – Forst
- Międzyrzecz – Rzepin
Zadanie 2 – trasy obsługiwane taborem elektrycznym
- Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn (kierunek Szczecin)
- Zielona Góra – Głogów (kierunek Wrocław)
- Zielona Góra – Zbąszynek (kierunek Poznań)
- Rzepin – Zbąszynek (kierunek Poznań)
W przetargu wziął udział tylko jeden przewoźnik –Przewozy Regionalne. Złożona oferta opiewała na kwotę ponad 43,5 mln zł. Urząd marszałkowski zakładał przeznaczyć na ten cel 33,6 mln zł dlatego też unieważnił przetarg.
- Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia negocjacji ze spółką „Przewozy Regionalne” w trybie z wolnej ręki – powiedział „Kurierowi Kolejowemu” Marcin Nowak z biura prasowego lubuskiego urzędu marszałkowskiego.