UTK sprawdza procedury hamowania w KD

UTK sprawdza procedury hamowania w KD

25 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Po doniesieniach zwolnionych pracowników Kolei Dolnośląskich, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził u przewoźnika działania monitorująco-sprawdzające, dotyczące stosowania w szynobusach systemu rappid.

Fot. Mikołaj Manowski

Na antenie Radia Wrocław były pracownik Kolei Dolnośląskich zdradził, że w eksploatowanych przez spółkę autobusach szynowych, od dwóch lat wyłączany jest dodatkowy system hamowania rappid. Według relacji byłego pracownika, stosowanie systemu rappid powoduje szybsze zużywanie się zestawów kołowych w szynobusach PESY.

Po tych doniesieniach, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził w KD działania monitorująco sprawdzające, aby ustalić, czy rzeczywiście przewoźnik unika stosowania systemu rappid i zabrania maszynistom korzystania z niego.

- Działania polegały m.in. na przeprowadzeniu dwóch przejazdów technicznych, przeglądzie dokumentacji oraz na rozmowie z kierownictwem spółki na temat stosowania systemu rappid – tłumaczy Maciej Domański, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.

Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu. Inspektorzy UTK nie wykryli w szynobusach PESY ingerencji mechanicznej, po której system byłby nieczynny.

– W sprawdzonych szynobusach na pulpitach sterowniczych był sprawny przycisk systemu rappid. Zaś na pudłach wagonów była informacja o tym, w jakich sytuacjach zalecane jest stosowanie tego systemu – opowiada Domański.

Pracownicy UTK mają jeszcze do sprawdzenia przekazaną przez KD dokumentację techniczną. Po jej analizie Urząd przygotuje wnioski z przeprowadzonych działań, oraz podejmie decyzję, czy należy w KD przeprowadzić kontrolę.