PESA zmodernizuje 115 wagonów Intercity

PESA zmodernizuje 115 wagonów Intercity

14 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity podpisało dziś umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to 323,5 mln zł.

Fot. PKP Intercity

PKP Intercity podpisało dziś umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to 323,49 mln zł.

Przedmiotem podpisanej umowy jest realizacja 5 z 7 zadań przetargowych obejmujących modernizację 115 wagonów. Umowy na modernizację kolejnych wagonów podpisane zostaną po weryfikacji przez Urząd Zamówień Publicznych.

- Popisana dziś umowa sprawi, że za około miesiąc pierwsze wagony trafią do bydgoskich warsztatów. Zakres modernizacji znacznie poprawi komfort podróży naszych pasażerów – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Różne typy, nawet barowe

W ramach kontraktu zostaną wyremontowane wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy oraz wagony sypialne i kuszetki. Dla trasy Szczecin – Przemyśl zmodernizowane zostaną również wagony barowe. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W zmodernizowanym taborze pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wieszaki na rowery.

- Ten kontrakt to dla PESA wyzwanie i kolejna szansa na potwierdzenie wysokiej jakości usług. Zaufał nam największy polski przewoźnik i zapewniam, że w zmodernizowanych wagonach zastosujemy najlepsze rozwiązania wypracowane przez naszych konstruktorów i inżynierów. Jako prezes polskiego producenta taboru powiem tak – to także radość i poczucie dumy, bo stajemy się częścią wielkiego projektu modernizacji, którego efektem będą komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz nowy wizerunek polskich kolei – powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki, prezes PESY.

W ramach prac modernizacyjnych wagony przystosowane zostaną do prędkości 160 km/h, co pozwoli PKP Intercity w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie remontowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław - Katowice - Kraków) i E-59 (fragment Wrocław - Poznań - Szczecin), tym samym skracając czas przejazdu na całej trasie z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny.

- Chcemy, aby każdy planując podróż na trasie Przemyśl – Szczecin wybierał nas, ponieważ PKP Intercity to komfortowe wagony i dobra oferta. Jesteśmy pewni, że dodatkowym argumentem dla naszych klientów będzie skrócony czas jazdy po zakończeniu remontów na tej linii – mówi Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Uzupełnienie puli

Podpisana dziś umowa stanowi drugi etap projektu odnowy taboru PKP Intercity dla trasy Przemyśl – Szczecin. Zmodernizowane wagony uzupełnią pulę tych, które już w te wakacje trafiły do codziennych pociągów kursujących na tej linii, m.in. TLK Morcinek, TLK Wyspiański, TLK Dolnoślązak, TLK Podkarpacie.

- PKP Intercity  realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 4 mld zł. Dziś podpisujemy największy kontrakt na modernizację taboru w historii spółki.  Podejmowane przez nas działania sprawią, że już w 2015 roku, 70% pociągów jeżdżących w barwach PKP Intercity, będzie nowych lub zmodernizowanych – dodaje Janusz Malinowski.

Konsorcjum za realizację zlecenia otrzyma 323 490 000 zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji, spółka pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.