20 EZT dla PKP IC za ponad 1 mld zł - szczegóły przetargu

20 EZT dla PKP IC za ponad 1 mld zł - szczegóły przetargu

29 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity ogłosiło w piątek, 23 sierpnia 2013 r. przetarg na dostawę kolejnych 20 EZT-ów o wysokim standardzie wraz z usługą ich utrzymania technicznego. Dziś przewoźnik udostępnił szczegóły przetargu.

Fot. Bartosz Dziubecki

Według zapewnień przewoźnika elektryczne zespoły trakcyjne będą kursowały w relacjach:

  • Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin
  • Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Parametry techniczne

Pojazdy będą eksploatowane przy zasilaniu trakcyjnym 3 kV prądu stałego. Maksymalna moc pobierana przez pociąg nie powinna przekraczać 4 MW. Maksymalna długość składu może wynosić do 150 m dla umożliwienia  trakcji podwójnej (w godzinach szczytowych lub sezonie oraz w relacjach częściowo łączonych) w pociągu o długości do 300 m. PKP Intercity chce, aby pojazdy miały możliwość zmiany liczby wagonów w trakcie dalszej eksploatacji. Przewoźnik dopuszcza konstrukcje wagonów na wspólnych wózkach (Jacoba) lub na dwóch własnych wózkach.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa pojazd powinien być wyposażony  w hamulec pneumatyczny, elektryczny dynamiczny, postojowy oraz szynowy magnetyczny. Pociąg zostanie wyposażony w system krajowy SHP oraz system ERTMS poziomu 2. Wymagane minimalne przyspieszenie rozruchu powinno wynosić 0,6 m/s2 do prędkości 60 km/h. Przód EZT-ów wyposażony będzie w reflektory wykonane w technologii LED.

Skład wyposażony będzie w urządzenia rejestrujące, tj. system pomiaru prędkości i drogi, rejestracji parametrów jazdy oraz diagnostyki pokładowej.

Komfortowa podróż

Wyposażenie pojazdu ma zapewniać komfortowe warunki podróżowania o czasie przejazdu do 8 godzin.  W pociągu powinno znaleźć się 300 miejsc w układzie siedzeń 2+2 w klasie drugiej oraz 60 miejsc w układzie 2+1 w klasie pierwszej.  Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą będzie znajdował się przedział barowy. Skład wyposażony będzie w sześć toalet, w tym jedna dostosowana dla osób na wózkach inwalidzkich i z możliwością przewijania niemowląt.  

W składzie będzie wydzielone miejsce na przewóz rowerów.  Wydzielone zostaną także dwa miejsca na ustawienie wózka inwalidzkiego w 2 klasie w sąsiedztwie przedziału barowego z możliwością dostępu do niego. Przedziały oświetlone będą przy pomocy technologii LED z możliwością płynnego obniżenia natężenia światła.

Skład zostanie wyposażony w elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji pasażerskiej wykonanej w technice LED, sterowany za pośrednictwem komputera pokładowego. W pociągu zamontowane będą urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej i internet.

Dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych skład wyposażony będzie w system monitoringu.

Dla wykonawców

Ogłoszony przetarg nie jest podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium wysokości 8 mln zł. PKP Intercity przy wyborze ofert będzie kierował się następującymi kryteriami:

  • cena brutto za dostawę pojazdów - 33 proc.
  • cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu - 12 proc.
  • wskaźnik NPV - 30 proc.
  • współczynnik masy pojazdu - 25 proc.

Oferty można składać do 30 września  2013 r., do godz. 10.30. Szacunkowa wartość dostawy 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania to 1,1 mld zł netto.