Co dalej z EZT-ami dla Kolei Śląskich?

Co dalej z EZT-ami dla Kolei Śląskich?

06 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Spółka Koleje Śląskie już drugi raz unieważniła przetarg na wydzierżawienie 9 EZT-ów. Jak zatem zdobędzie brakujący tabor przed grudniową zmianą rozkładu jazdy?

Fot. Patryk Farana

Przyczyna unieważnienia drugiego przetargu była taka sama jak w przypadku pierwszego konkursu – zbyt wysoka cena zaproponowana przez oferenta, którym tym razem znów były tylko Przewozy Regionalne.

Jednak nie chcąc popełnić zeszłorocznych błędów spółka musi skompletować potrzebny tabor odpowiednio wcześniej i nie w sposób przypadkowy. Zwłaszcza, że Koleje Śląskie, mimo wdrażanego planu naprawczego ciągle są w bardzo trudnej sytuacji finansowej.

- Obecny harmonogram pozyskiwania taboru zapewnia nam jeszcze odpowiednią ilość czasu na właściwe skompletowanie składów na nowy rozkład jazdy 2014 r. – powiedział „Kurierowi Kolejowemu” rzecznik przewoźnika Maciej Zaremba. – Zwłaszcza, że dwukrotne unieważnienie przetargu, zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych, otwiera drogę do pozyskania taboru z wolnej ręki. Koleje Śląskie są obecnie w dużo lepszych relacjach z Przewozami Regionalnymi niż rok temu, zatem przyjmujemy, że negocjacje z PR to kwestia najbliższych tygodni – dodaje.