Do Opoczna znowu autobusem

Do Opoczna znowu autobusem

13 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem po raz kolejny kursują autobusy zastępcze. Oba eksploatowane przez PR Łódź pojazdy SN81 są niesprawne, a przewoźnik nie dysponuje innym taborem spalinowym.

Fot. Kuba Batorowicz

Kolejowe połączenie Tomaszowa z Opocznem wróciło po kilkuletniej przerwie do rozkładu jazdy w grudniu zeszłego roku. Od początku jego funkcjonowania Przewozy Regionalne borykają się z problemami taborowymi. Przez pierwszy miesiąc do obsługi linii skierowano tylko jeden szynobus serii SN81, który często się psuł, co wymuszało uruchomienie komunikacji zastępczej.

Później dołączył do niego drugi, ale prototypowe pojazdy sprzed 20 lat są awaryjne, więc co jakiś czas kursy realizowano autobusami drogowymi. Po zeszłotygodniowym wypadku z udziałem jednego z „Kolzamów” na trasie znów nie kursują pociągi.

Oba „Kolzamy” niesprawne

2 września późnym wieczorem w miejscowości Bratków na niestrzeżonym przejeździe kolejowo-drogowym jadący jako pociąg służbowy szynobus SN81-006 uderzył w samochód ciężarowy, którego kierowca, jak ustaliła opoczyńska policja, prawdopodobnie nie zatrzymał się przed przejazdem. Autobus szynowy został poważnie uszkodzony.

Iwona Jendrychowska, naczelnik wydziału marketingu PR Łódź, tłumaczy, że nie jest pewne, czy będzie on naprawiany.

– Trzeba najpierw ocenić jego stan techniczny – mówi.

Niesprawny jest także drugi pojazd tej serii – SN81-004 - eksploatowany w Łódzkim Zakładzie Przewozów Regionalnych. We flocie zakładu nie ma więcej składów spalinowych, przewoźnik zastąpił więc wszystkie kursy autobusową komunikacją zastępczą.

We wrześniu po drodze

Nie wiadomo na razie, jak długo połączenie Tomaszowa z Opocznem będzie obsługiwane komunikacją zastępczą, ale nawet jeśli przewoźnik szybko naprawi egzemplarz SN81-004, autobusy wyjadą na trasę jeszcze w tym miesiącu. Pomiędzy 16 a 20 września zaplanowano bowiem prace infrastrukturalne pomiędzy Tomaszowem a Jeleniem.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Zmodernizowane wagony wracają do PKP IC Zmodernizowane wagony wracają do PKP IC
Następny artykuł Czy warto kupić akcje PKP Cargo? Czy warto kupić akcje PKP Cargo?