Tłumy na otwarciu Galerii Katowickiej

Tłumy na otwarciu Galerii Katowickiej

18 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dzisiaj punktualnie o godz. 10.00 otwarto Galerię Katowicką. Do dyspozycji klientów oddano ponad 220 sklepów i punktów usługowych na 53 tys. m2 zlokalizowanych przy katowickim dworcu. W ciągu pierwszych dwóch godzin obiekt odwiedziło 15,5 tys. osób.

Fot. Neinver

Galeria Katowicka jest elementem kompleksu handlowo-komunikacyjnego-biurowego, który powstał przy współpracy firm Neinver i Meyer Bergman oraz Polskich Kolei Państwowych S.A.

Perspektywy biznesowe

Jego specyfika wynikająca m.in. ze skali całego kompleksu, lokalizacji w ścisłym centrum dwumilionowej aglomeracji oraz aktualnej sytuacji w branży retail sprawiają, że dzisiejsze otwarcie Galerii Katowickiej było jednym z najbardziej oczekiwanych debiutów.

- Gdy 7 lat temu rozpoczynaliśmy pracę nad katowickim projektem, oprócz niezwykłego wyzwania inżynierskiego, dostrzegaliśmy w nim przede wszystkim doskonałe perspektywy biznesowe. Myślę, że dzisiejszy kształt Galerii Katowickiej, zarówno w obszarze modelu biznesowego, jak i samych rozwiązań architektonicznych i użytkowych, pozwoli wykorzystać wszystkie te szanse – mówi Agata Brzezińska Country Manager, Neinver Polska. – Na blisko 3-hektarowej działce ulokowaliśmy 53 tys. m2 powierzchni komercyjnej oraz 1200 miejsc parkingowych, dworzec kolejowy, terminal autobusowy i ważną dla układu komunikacyjnego miasta ulicę. Dodatkowo, przygotowaliśmy jeszcze miejsce pod budowę biurowca na 20 tys. m2 – dodaje. 

W dniu otwarcia poziom komercjalizacji Galerii Katowickiej wynosi 92 proc. Na klientów odwiedzający kompleks czeka ponad 220 sklepów i punktów usługowych rozlokowanych na czterech kondygnacjach, w tym jednej podziemnej. Strategia doboru najemców zakładała, że Galeria Katowicka ma być miejscem „popularnym”, atrakcyjnym dla każdego typu klienta. Stąd w katalogu najemców znajdują się takie marki jak Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, C&A, Stokrotka, SMYK czy Deichmann, dla których doskonałą równowagą jest pierwszy w Katowicach department store Peek&Cloppenburg.

Przykład współpracy

- Katowicki projekt to niewątpliwie jedno z ciekawszych przedsięwzięć realizowanych obecnie na terenie Europy. Jest wysoko oceniany w gronie międzynarodowych ekspertów, którzy bacznie przyglądają się sytuacji na polskim rynku nieruchomości – mówi Mark Gamble, dyrektor ds. zarządzania aktywami Mayer Bergman. - Z zadowoleniem patrzymy na efekty naszej współpracy z firmami Neinver i Polskimi Kolejami Państwowymi. Widzimy, że projekt, który na stałe odmieni wizerunek Katowic jest również doskonałym przykładem współpracy pomiędzy funduszem inwestycyjnym, deweloperem i instytucją publiczną.

Projekt, w ramach którego powstała Galeria Katowicka rozpoczął się w 2007 roku, gdy PKP S.A. zdecydowały, że dotychczasowy dworzec w Katowicach wraz z terenami przyległymi zostanie gruntownie zrewitalizowany przy współpracy z partnerem prywatnym. W lipcu 2009 roku, w wyniku zakończonej procedury konkurencyjnej partnerem narodowego przewoźnika kolejowego została spółka Neinver Polska. W kolejnym roku do projektu dołączył Meyer Bergman.

Kamień węgielny pod inwestycję wmurowany został 31 maja 2011 r., a już w październiku 2012 r. oddany do użytku został pierwszy element inwestycji, czyli dworzec kolejowy. Natomiast od lutego 2013 r. autobusy komunikacji miejskiej korzystają z podziemnego dworca autobusowego.