Polska Agencja Prasowa dotarła do raportów DM PKO BP oraz UniCredit na temat wyceny PKP Cargo.
DM PKO BP wyceniło spółkę metodą DCF (metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych) na 3,04-4,25 mld zł. Z kolei UniCredit, używając tej samej metody szacuje wartość przewoźnika na 3,75 mld zł.
Przewoźnik podał niedawno wyniki za I półrocze 2013 r. Przychody spółki wyniosły 2,29 mld zł, czyli były o 180 mln zł niższe niż po 6 miesiącach 2012 r. Zysk netto spółki w I półroczu tego roku wyniósł 76,8 mln zł, czyli był niższy o prawie 60 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r.
PKP Cargo ma zadebiutować na GPW w IV kwartale b.r., zależnie od warunków rynkowych. Spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zgodnie z założeniami, oferta ma być skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych w Polsce oraz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych („QIB”) w Stanach Zjednoczonych Ameryki zgodnie z Przepisem 144A wydanym na podstawie amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych z 1933 r. (U.S. Securities Act) oraz do innych inwestorów instytucjonalnych poza Stanami Zjednoczonymi Ameryki (z wyłączeniem Polski) zgodnie z Regulacją S wydaną na podstawie U.S. Securities Act.
Pracownicy PKP Cargo otrzymają akcje spółki objęte dwuletnią blokadą sprzedaży. Szczegółowe informacje na temat akcji pracowniczych będą dostępne w prospekcie emisyjnym.
Po zakończeniu oferty (po uwzględnieniu rozwodnienia wynikającego z emisji akcji dla pracowników, zgodnie z podpisanym Paktem Gwarancji Pracowniczych), PKP S.A. pozostanie większościowym akcjonariuszem z udziałem powyżej 50 proc.