Desec TL 70 modernizuje „ósemkę”

Desec TL 70 modernizuje „ósemkę”

29 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W ramach modernizacji linii nr 8 na szlaku Radom – Skarżysko-Kamienna firma Skanska zastosowała przetransportowaną z Czech niecodzienną maszynę. To Desec TL 70 – układarka poruszająca się na czterech gąsienicach.

Fot.

Czeski oddział firmy Skanska posiada 2 układarki tego typu: Desec TL 50 i Desec TL 70. Są to wielofunkcyjne urządzenia do transportu,  zdejmowania i układania bardzo długich i ciężkich elementów kolejowych i rozjazdowych. Układarki poruszają się dzięki czterem gąsienicom napędzanym przez silniki hydrauliczne.

Urządzenia posiadają teleskopowe łapy, które mogą być wysuwane w pionie i w poziomie. Dzięki obrotowemu systemowi i ruchomym pasom, są w stanie przemieszczać elementy zarówno w kierunku osi toru, jak i na boki.

Przenoszone elementy są bezpiecznie przymocowane w spodniej części układarki za pomocą zawiasów na belkach, które są podnoszone i opuszczane hydraulicznie. To rozwiązanie gwarantuje, że elementy przy ich przenoszeniu są nieruchome.

Układarki posiadają silnik napędowy. Kierowanie przebiega przy pomocy zdalnego systemu sterowania. Wszystkie funkcje urządzenia są przesyłane hydraulicznie. Prędkość urządzenia zmienia się w zależności od wykonywanej czynności.

Cechy układarek:

  • Bardzo precyzyjna manipulacja elementami rozjazdowymi i kolejowymi
  • Bezpieczne i ekonomiczne uchwycenie elementów przy pomocy zawiasów na belkach
  • Możliwość wykorzystania do układania i zrywania podkładów oraz szyn oddzielnie
  • Nie wymagają żadnego dodatkowego urządzenia podnoszącego, mogą pracować pod napięciem trakcyjnym oraz tunelach
  • Do transportu służy płaski wagon kolejowy lub samochodowy moduł transportowy
  • Urządzenie załadowuje i rozładowuje się samo (bez użycia kolejnej maszyny) za pomocą rozsuwanych łap teleskopowych i gąsienic

Parametry:

  • waga 44 t
  • szerokość 3,1 – 6,1 m
  • długość 14,3 – 20,3 m
  • wysokość 2,7 – 4,8 m
  • prędkość (max/robocza) 30 / 15 m/min
  • max. masa ładunku 36 t
  • max. długość ładunku 32 m
  • wysokość podnoszenia 2,7 m

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Trwa 35. Maraton Warszawski Trwa 35. Maraton Warszawski
Następny artykuł Za 2 lata ruszy połączenie Londyn - Amsterdam Za 2 lata ruszy połączenie Londyn - Amsterdam