Transport miejski W Radomiu będą kursować tramwaje?

W Radomiu będą kursować tramwaje?

04 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Radomskie Towarzystwo Naukowe stara się o pieniądze dla Radomia z tzw. Kontraktu Terytorialnego m.in. na budowę linii tramwajowej. Według RTN możliwe jest, by w Radomiu ograniczyć ruch kołowy w centrum miasta i wprowadzić na ulice tramwaje – informuje portal RadomNews.pl.

Fot. Philippe Autret, Wikimedia

Zdobycie pieniędzy z Kontraktu Terytorialnego dla Radomia (RTN) nie będzie łatwe, ponieważ większość funduszy ma być przeznaczonych na rozwój inwestycji w stolicy. Dlatego RTN stworzyło projekt "Radomski Biegun Innowacyjności", który zawiera rozwój regionu nie tylko pod względem komunikacyjnym, ale również społecznym, naukowym czy promocyjnym.

Uaktywnieniu osób mieszkających w regionie oraz przyciąganiu kadr z zewnątrz służyć będzie maksymalizacja dostępności Radomskiego Bieguna Innowacji w skali kraju, regionu i miasta. Sprzyjającą okolicznością, poza zakresem projektu, jest modernizacja linii kolejowej nr 8, dzięki której Radom stanie się osiągalny z Warszawy w niecałą godzinę.

Według założeń RTN bezpośrednie otoczenie dworca od strony śródmieścia będzie stanowić węzeł integrujący komunikację publiczną o zasięgu dalekobieżnym, regionalnym, aglomeracyjnym i miejskim. Ruch pojazdów prywatnych zostanie oddzielony przez skierowanie do tunelu pod płytą placu. Rozwiązanie takie, stosowane w miastach europejskich, będzie innowacyjnym w kraju.

Uwolnienie od ruchu kołowego sprzyjać będzie utworzeniu przestrzeni publicznej z węzłem komunikacji publicznej na placu dworcowym. W planach jest budowa linii szybkiego tramwaju o na trasie: Józefów – Michałów – Śródmieście – Ustronie - Prędocinek. Trasa o długości 8 km powiąże największe osiedla mieszkaniowe, największe zakłady pracy z centrum miasta i dworcem kolejowym.

W zasięgu dostępności pieszej do przystanków znajdzie się 80 tysięcy ludności, czyli jedna trzecia mieszkańców Radomia. Poza śródmieściem linia zostanie poprowadzona wydzieloną trasą z priorytetem na skrzyżowaniach. Przebieg przez śródmieście nastąpi na zasadzie tramwaju klasycznego w celu uzyskania maksymalnej dostępności.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł ZTM: 94 proc. budżetu wydamy na przewozy ZTM: 94 proc. budżetu wydamy na przewozy
Następny artykuł KNF wkrótce zatwierdzi prospekt emisyjny PKP Cargo KNF wkrótce zatwierdzi prospekt emisyjny PKP Cargo