Dworzec Centralny z identyfikację wizualną

Dworzec Centralny z identyfikację wizualną

16 października 2013
PODZIEL SIĘ

Młode projektantki – Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska – zwyciężyły w konkursie na identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Ich projekt został wybrany z ponad 250 zgłoszeń nadesłanych z całej Polski. Organizatorami konkursu były PKP S.A. oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Fot. PKP S.A.

Już w grudniu, przy okazji 38. urodzin Dworca Centralnego, będzie można sprawdzić jak logo prezentuje się w dworcowej przestrzeni. Zainteresowani będą mogli zapoznać się także ze specjalnie stworzoną dla Centralnego linią produktów marketingowych.

- Bardzo nas cieszy zainteresowanie konkursem na logo Dworca Centralnego. Dworzec Centralny to dla warszawiaków szczególne miejsce. Jego rola komunikacyjna i  kulturowa sprawiają, że jest on marką samą w sobie – mówi Justyna Sołtyk, dyrektor Departamentu Marketingu w PKP S.A. - Jestem przekonana, że zwycięski projekt pomoże nam  w komunikowaniu dworca jako miejsca wyjątkowego, gdzie zarówno pasażerowie jak i mieszkańcy miasta mają okazję uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach kulturalnych i społecznych - dodaje.

O wygranej zdecydował przede wszystkim minimalistyczny, nowoczesny design, zaproponowany przez autorki. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie. Spójna identyfikacja świetnie współgra z charakterem dworca. Projekt łączy w sobie stylistykę retro ze współczesnym przesłaniem.

Zwyciężczynie konkursu, Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, są studentkami V roku na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Mają za sobą już pierwsze sukcesy w świecie designu; ten projekt na pewno będzie ważnym punktem w rozwoju ich kariery.

- Punktem wyjścia było dla nas logo, które w naszym założeniu miało jak najlepiej mówić o funkcji Dworca Centralnego. Użyłyśmy pełnej nazwy dworca, nawiązałyśmy także do powszechnego sposobu oznaczania stacji na mapach komunikacyjnych. W ten sposób uzyskałyśmy logotyp, który jednoznacznie oddaje charakter miejsca – mówią autorki projektu. – Wychodząc od projektu logotypu, użyłyśmy jego elementów (koła, linii) w innych częściach projektu, m.in. na wizytówkach czy kopertach. Natomiast na plakatach usytuowałyśmy ilustracje w okręgu, który jest punktem centralnym plakatu, pod nim umieszczając informacje dotyczące wydarzenia w sposób nawiązujący do oznaczenia kolejnych stacji na jednej trasie.

Nagrodą dla zwyciężczyń jest współpraca z PKP S.A. o wartości 50 000 zł. Wszystkie prace konkursowe zostały ocenione przedstawicieli PKP S.A. i STGU. Jury postanowiło przyznać także dwa równorzędne wyróżnienia – dla zespołu Marcela Kaczmarka i Marcina Rusaka oraz dla Aliny Rybackiej - Gruszczyńskiej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Polska kolej potrzebuje innowacji Polska kolej potrzebuje innowacji
Następny artykuł Przystanek Zgierz Jaracza czeka na pasażerów Przystanek Zgierz Jaracza czeka na pasażerów