PESA oferuje PKP IC dalekobieżny EZT - DART

PESA oferuje PKP IC dalekobieżny EZT - DART

30 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pesa złożyła dziś ofertę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Zaoferowany pojazd to DART, nowe „dziecko” bydgoskiego producenta.

Fot. PESA

Spółka informuje, że DART-a zaprojektowali designerzy i inżynierowie z Działu Badań i Rozwoju.

Najważniejsze cechy nowego pojazdu dostosowanego do ruchu kwalifikowanego:

  • nowoczesny design, aerodynamiczna linia z zabudowanym sprzęgiem
  • lżejsza konstrukcja wykonana ze stali wysokiej wytrzymałości
  • standardy bezpieczeństwa zgodne z europejską normą EN 15227 /4 scenariusze zderzeniowe/
  • podłoga na jednej wysokości
  • siedzenia i przestrzeń pasażerska w standardzie Intercity
  • wydzielone przedsionki
  • bar dla pasażerów
  • komfortowe warunki pracy obsługi /oddzielny przedział i oddzielna toaleta/
  • mniejsza liczba pasażerów na jedną toaletę
  • udogodnienia dla niepełnosprawnych – winda, miejsca dla wózków, w pełni przystosowana toaleta
  • pojazd ekologiczny – 80% elementów konstrukcji podlega recyklingowi
  • własne systemy sterowania – opracowane przez inżynierów PESA, dostosowane do oczekiwań przewoźnika i energooszczędne
  • jednakowa średnica kół – w całym pojeździe 920 mm
  • falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie)

Producent zapewnia, że DART jest przygotowany do poruszania się „z prędkościami znacznie przekraczającymi 160 km/h, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i komfortu.” Ze specyfikacji zawartej w infografice wynika, że prędkość maksymalna pojazdu to 200 km/h.

Wg PESY w produkcji EZT mają udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów dostarczać będzie ponad 350 przedsiębiorstw z Polski.

Zobacz infografikę w większym rozmiarze