Pesa złożyła dziś ofertę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Zaoferowany pojazd to DART, nowe „dziecko” bydgoskiego producenta.
Spółka informuje, że DART-a zaprojektowali designerzy i inżynierowie z Działu Badań i Rozwoju.
Najważniejsze cechy nowego pojazdu dostosowanego do ruchu kwalifikowanego:
- nowoczesny design, aerodynamiczna linia z zabudowanym sprzęgiem
- lżejsza konstrukcja wykonana ze stali wysokiej wytrzymałości
- standardy bezpieczeństwa zgodne z europejską normą EN 15227 /4 scenariusze zderzeniowe/
- podłoga na jednej wysokości
- siedzenia i przestrzeń pasażerska w standardzie Intercity
- wydzielone przedsionki
- bar dla pasażerów
- komfortowe warunki pracy obsługi /oddzielny przedział i oddzielna toaleta/
- mniejsza liczba pasażerów na jedną toaletę
- udogodnienia dla niepełnosprawnych – winda, miejsca dla wózków, w pełni przystosowana toaleta
- pojazd ekologiczny – 80% elementów konstrukcji podlega recyklingowi
- własne systemy sterowania – opracowane przez inżynierów PESA, dostosowane do oczekiwań przewoźnika i energooszczędne
- jednakowa średnica kół – w całym pojeździe 920 mm
- falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie)
Producent zapewnia, że DART jest przygotowany do poruszania się „z prędkościami znacznie przekraczającymi 160 km/h, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i komfortu.” Ze specyfikacji zawartej w infografice wynika, że prędkość maksymalna pojazdu to 200 km/h.
Wg PESY w produkcji EZT mają udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów dostarczać będzie ponad 350 przedsiębiorstw z Polski.