Radom: apelują o remont odcinka do Tomaszowa Maz.

Radom: apelują o remont odcinka do Tomaszowa Maz.

13 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

"Wnioskujemy o podjęcie jeszcze w 2014 r. pilnych prac remontowych na linii nr 22, które pozwolą uruchomić pociągi pośpieszne w relacji Lublin-Radom-Łódź" – napisali w liście do Ministerstwa Transportu i PLK przedstawiciele Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje”.

Fot. Rafał Wilgusiak

Jak zaznaczają społecznicy „w ostatnim czasie społeczeństwo regionu radomskiego wystosowało do Ministerstwa Transportu petycję w sprawie uruchomienia serii par pociągów pośpiesznych w relacji Lublin – Radom – Łodź”. W odpowiedzi jaką otrzymali znajduje się tłumaczenie resortu, że na przeszkodzie do uruchomienia takich połączeń jest nie dość wysoki standard infrastruktury na odcinku między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim (linia kolejowa nr 22).

„W związku z powyższym ponownie wnioskujemy o podjęcie jeszcze w 2014 r. pilnych prac remontowych, które w następnym okresie planowania pozwolą uruchomić pociągi pośpieszne tak bardzo oczekiwane przez społeczeństwo regionu” - piszą działacze „Radomskie Inwestycje”. Jak dodają byłoby to w pełni zgodne z szeroko głoszoną filozofią zrównoważonego rozwoju. Równocześnie nie do przyjęcia są pojawiające się propozycje, aby kolejowo skomunikować Radom i ziemię radomską przez… Warszawę.

„Przypominamy, że standard łączącej oba miasta linii nr 8 jest tak niski, że dziś nie kursują po niej żadne pociągi pośpieszne a czas przejazdu pociągiem osobowym (abstrahując od standardu podróżowania) jest kompletnie nieatrakcyjny. Przypominamy ponadto, że linia nr 22 na mocy tegorocznej decyzji posiada status linii znaczenia państwowego. Niedawno uruchomiono na niej ponadto nowoczesny, pionierski system kierowania ruchem wyprodukowany przez uznaną na rynku firmę Kombud” – zaznaczają członkowie stowarzyszenia.

„Na koniec pragniemy zaznaczyć, że jeszcze w obecnej perspektywie finansowej UE dostępne są w „puli kolejowej” ogromne pieniądze na rewitalizację linii kolejowych. Wykorzystanie niewielkiej tylko kwoty z tego zasobu do wykonania prac na linii nr 22 byłoby wyjątkowo efektywnym sposobem absorpcji tych środków w sposób modelowo wręcz zgodny z zaleceniami unijnymi. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji” – napisali na zakończeniu przedstawiciele „Radomskich Inwestycji”.